مخفی‌سازی آیکون اپلیکیشن‌ها در آی‌اواس ۷ بدون نیاز به جیلبریک

ظاهراً دیگر یک سنت شده است که هر ساله باگی در هوم‌اسکرین آی‌اواس یافته شود. در همین راستا چندی قبل روشی برایتان معرفی کردیم جهت ساخت یک فولدر در داخل فولدر دیگر. به روشی دیگر از این باگ موجود می‌توان برای مخفی‌سازی کامل آیکون اپلیکیشن‌های هوم‌اسکرین بهره برد. حتی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل نظیر قطب‌نما یا ضبط صدا که در حالت عادی غیرقابل حذف هستند.

 

این اپلیکیشن‌ها به طور کامل از دستگاه پاک نمی‌شوند. این یک باگ بصری است که صرفاً آن‌ها از دید خارج می‌کند. این به این معناست که با یک بار ریستارت‌کردن دستگاهتان آیکون‌ها به هوم‌اسکرین باز می‌گردند. مراحل در زیر توضیح داده شده‌اند٬‌ ولی برای مشاهده‌ی دقیق‌تر نحوه‌ی انجام این کار می‌توانید به ویدیوی انتهای پست مراجعه کنید.

 

۱- اپلیکیشن‌هایی که قصد مخفی‌سازی آن‌ها را دارید در یک پوشه قرار دهید.

۲- این فولدر را در یک صفحه از هوم‌اسکرینتان که به طور کامل پر است قرار دهید. توجه کنید که علاوه بر آیکون‌های منو قسمت داک نیز باید به طور کامل پر از آیکون باشد.

۳- یکی از آیکون‌های منو را گرفته و بر روی آیکون دیگری ببرید تا یک پوشه ساخته شود و قبل از زوم‌شدن به داخل این فولدر٬ فولدر مرحله‌ی یک را گرفته و داخل فولدر بیاورید. (مشابه کاری که برای ساخت فولدر در داخل فولدر دیگر انجام می‌دادیم.)

۴- سپس از داخل این فولدر ساخته‌شده دو اپلیکیشن قبلی را خارج کنید تا تنها یک فولدر داخل فولدر بماند. سپس فولدر داخل آن از فولدر خارج کنید و بر روی قسمت داک آن را رها کنید. به محض رهاکردن فولدر ناپدید می‌شود.

 

اگر از توضیحات متوجه نحوه‌ی کار نشدید ویدیوی انجام آن را مشاهده کنید: