قطعی Developer Center اپل به 3 روز رسید !

 آپدیت:طبق آخرین اخبار منتشر شده وسط اپل پرتال برنامه نویسان هک شده است!

2 روز پیش گزارش شده بود که کسانی که می خواهند وارد قسمت مرکز توسعه دهندگان و برنامه نویسان اپل شوند، با مشکل روبرو شده اند. این مشکل ناشناخته نبود، بلکه خود کمپانی اپل به دلایل ظاهرا نامشخصی اقدام به قطع این سرویس به طور موقتی کرده است و برای کسانی که می خواهند به صفحه مورد نظر بروند، همچین پیامی ظاهر می شد.

 

 

dev center down 1

طبق گفته اپل این یک خرابی جزئی بوده که باید طی یک روز حل می شده و شروع به کار می کرده است ولی این چنین اتفاق نیوفتاد ! بعد از یک روز و اندی پیام شرکت اپل به بازدیدکنندگان Developer Center خود عوض شد ولی تغییری که بوی رفع مشکل و اتمام خرابی نمی داد ! پیامی که این چنین متنی داشت.

dev center down

در این پیام اپل از تاخیرات پیش آمده عذرخواهی کرده است و گفته کسانی که اعتبار اکانت دولوپری خود در این 2  روز بسته بودن پورتال، منقضی شده ، اپل اعتبار آنها را تا بعد از فعالسازی مجدد پرتال نگه خواهد داشت تا به این طریق برنامه های آنها به ناحق از App Store حذف نشوند.

(لینک Developer Center اپل)

 

دلیل این مشکل همچنان مشخص نیست و اپل طبق معمول کوچکترین اطلاعی از ایراد ها، مشکل ها و دلایل قطعی این سرویس منتشر نکرده اند.

ولی طولانی بودن بیش از حد این مشکل کم کم دارد مردم را مشکوک می کند که شاید این مخفی کاری (اگر در کار باشد) باعث لو رفتن پروژه بزرگ خود شود ( مانند iOS 7 Beta 4) . چون با آن همه مهندسین و کارشناسان کارکشته و حرفه ای اپل، طول کشیدن یک خرابی تا این اندازه و حدود 3 روز بسیار دور از انتظار هست.

ولی باید طبر کرد و دید در پشت پرده این صفحه خاکستری رنگ چه می گذرد و آیا واقعا مشکلی در کار بوده یا ……