قطعات آیفون 7 به محافظ EMI مجهز می‌شوند

پایگاه خبری کره‌ای، ETNews، ادعا کرده است که اکثر قطعات گوشی آینده‌ی اپل یعنی آیفون 7 به محافظ EMI (تداخل الکترومغناطیسی-Electro Magnetic Interference) مجهز خواهند شد.

طبق این گزارش قطعات کلیدی همانند تراشه‌ A10، بلوتوث و وای-فای، مودم سلولار و تراشه‌ی RF به محافظ EMI مجهز می‎گردند. این محافظ یک پوشش بسیار نازک سطحی از یک فلز است. اپل در گذشته از محافظ EMI برای برد مدار چاپی و کانکتورها برای کاهش تداخل الکترومغناطیسی استفاده کرده بود. این کاهش امواج الکترومغناطیسی در موارد مختلفی همچون لمس 3 بعدی تاثیر گذار است.

از نکات مثبت دیگر استفاده از محافظ EMI، متراکم شدن مدارها در کنار یکدیگر است که در نهایت فضای بیشتری را باز می‌کند که می‌شود از آن برای یک باتری بزرگتر استفاده نمود. از سوی دیگر استفاده از آن کمی هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد.

در این گزارش گفته شده که کمپانی‌های تایوانی StatsChipPac و Amkor برای این کار در نظر گرفته شده‌اند که با استفاده از امکانات خود در کره جنوبی آن را انجام می‌دهند.

Apple-S1-image-002-593x631

آیفون بعدی می‌تواند از SiP نیز بهره ببرد، همان تکنولوژی که در اپل واچ به کار رفته است. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان قطعات را از آب و گرد و غبار حفاظت کرد و از سوی دیگر مکان کمتری را در داخل دستگاه می‌گیرد و در نهایت کار اپل را برای تولید یک آیفون ضد آب آسان‌تر می‌کند.