قابلیت چت اپلیکیشن اصلی فیسبوک به زودی حذف خواهد شد

در یک حرکت جالب ولی نه چندان دور از انتظار، فیسبوک شروع به اعلام‌کردن به کاربران اپلیکیشن اصلی این سرویس بر روی آی‌اواس مبنی بر این که برای چت نیاز به دانلود اپلیکیشن فیسبوک مسنجر دارند کرده است. این خبر اولین بار توسط سرویس TechCrunch گزارش شد.

همانطور که اکثر شما می‌دانید در حال حاضر قابلیت چت تمام و کمالی در داخل اپلیکیشن اصلی فیسبوک وجود دارد، ولی بر اساس گزارش زیر مسئله به زودی عوض خواهد شد:

از آغاز روز نوتیفیکشن‌هایی در مورد این تغییر به کاربران اروپایی ارسال می‌شود. آن‌ها برای وفق یافتن با این تغییر دو هفته وقت دارند و در این فرصت چندین بار این مسئله به اطلاعشان خواهد رسید. در نهایت تمامی کاربران فیسبوک مجبور به وفق‌یافتن با شرایط جدید خواهند بود، و می‌توانید شرط ببندید که بعضی از کاربران از این مسئله عصبانی خواهند شد.

20140410-115533.jpg

خبر کاملاً ناامیدکننده‌ای است. خیلی از کاربران اپلیکیشن‌های مختلفی بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند و این مسئله که برای کاری که در حال حاضر بدون مشکلی انجام می‌شود مجبور به نصب اپلیکیشن مجزایی خواهند شد خوشایند نیست. با این روند تنها راهی که بتوانید در اپلیکیشنی که مطالب فیسبوک را چک ‌می‌کنید به چت نیز بپردازید استفاده از اپلیکیشن Paper این شرکت است. هر چند مشخص نیست که با این سیاست چنین قابلیتی در اپلیکیشن Paper نیز باقی بماند یا نه.

چندی قبل بود که فیسبوک برای راحتی چت در محیط اپلیکیشن خود Chat Headها را معرفی کرد. حال تصمیم حذف چت از این اپلیکیشن به همراه قابلیت‌هایی که در اختیار بود را می‌توان یک تغییر سیاست پنداشت و اهمیت بالای مسئله‌ی چت برای فیسبوک را از آن دریافت.