قابلیت جدید فیسبوک؛ لاگین در اپلیکیشن‌ها بدون دادن اطلاعات شخصی

20140501-114036.jpg

روز گذشته فیسبوک در کنفرانس F8 قابلیت جدیدی را معرفی کرد که کل فضای اینترنت به وجود آن نیاز داشت: لاگین ناشناس تنها با یک کلیک. از این به بعد شما می‌توانید از طریق فیسبوک ولی به طور ناشناس و بدون آن که اطلاعاتی از خودتان در اختیار برنامه‌نویس اپلیکیشن بگذارید به اپلیکیشن‌هایی که نیاز به لاگین دارند وارد شوید.

گزینه‌ی لاگین با شبکه‌های اجتماعی روش سریعی است که به مرور زمان طی سال‌های اخیر در سیستم لاگین اکثر اپلیکیشن‌ها تعبیه شده است. ولی ویژگی‌ای که این گزینه دارد این است که همواره پس از استفاده از آن صفحه‌ی دیگری گشوده می‌شود و لیستی از دسترسی‌های اپلیکیشن به اکانتتان نمایش داده می‌شود. اما از این به بعد گزینه‌ی لاگین ناشناس را نیز در زیر گزینه‌ی معمول لاگین با فیسبوک خواهید یافت.

20140501-114032.jpg

این سیستم جدید توسط اپلیکیشن‌های محدودی نظیر Flipboard در حال تست است. بعدها پس از لاگین شما می‌توانید تعیین کنید که چه اطلاعاتی از اکانت شما می‌تواند توسط اپلیکیشن مورد استفاده قرار گیرد. این گزینه امکان جالبی است که اجازه خواهد داد شما از سادگی و سرعت لاگین با اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی در اپلیکیشن‌ها استفاده کنید٬ بدون آن اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات شخصی خود را به هر برنامه‌نویسی بدهید.

فیسبوک جزو آن دسته از شرکت‌هایی است که همواره مسئله‌ی حریم خصوصی در آن کمرنگ بوده و این شرکت همواره تلاش‌های مختلفی در جهت عوض‌کردن این ذهنیت انجام داده است. حتی چند وقت پیش که اپلیکیشن واتس‌اپ توسط این شرکت خریداری شد٬ مدیران واتس‌اپ مجبور به ارائه‌ی آپدیتی جهت تقویت بیشتر حریم خصوصی کاربران و دادن اطمینان بیشتر به آنان جهت ادامه‌ی استفاده از این اپلیکیشن شدند. این اقدام جدید را نیز می‌توان اقدامی از سوی فیسبوک در جهت بهبود وضعیت حریم خصوصی کاربران دانست. باید صبر کرد و دید که چنین قابلیتی با چه اقبالی رو به رو خواهد شد.