فیسبوک درصدد ایجاد شبکه‌ی تبلیغات خود بر روی دستگاه‌های موبایل

بر اساس گزارشی از سرویس Recode، سرانجام فیسبوک نیز نظیر شرکت‌هایی نظیر یاهو و گوگل تصمیم به راه‌اندازی شبکه‌ی تبلیغات خود که به طور عمده بر روی پلتفرم‌های موبایل متمرکز خواهد بود گرفته است. این اتفاق فعلاً به صورت علنی اعلام نشده است، اما گزارش منتشرشده اذعان دارد که فیسبوک از این شبکه‌ی تبلیغات موبایلی خود در کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 که در انتهای ماه آوریل در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد پرده‌برداری می‌کند.

ایجادشدن یک شبکه‌ی تبلیغاتی از سوی فیسبوک به این معنی است که شما شاهد حضور تبلیغات فیسبوک در مکان‌هایی حتی خارج از وبسایت این سرویس نیز خواهید بود. حتی در اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور وجود دارد. این امکان وجود دارد که این سرویس نوی فیسبوک از سرویس تبلیغات iAd اپل نیز پیشی بگیرد که تاکنون محصول چندان موفقی در صنعت نبوده است.

Recode اشاره می‌کند که تاکنون درآمد فیسبوک تنها وابسته به فروش تبلیغات در وبسایت این :.8)رویس بوده است، اما با مشاهده‌ی ۱.۲۴ میلیون دلار پولی که از تبلیغ‌های صورت گرفته در اپلیکیشن رسمی این سرویس در سال ۲۰۱۳ عاید شرکت گشت فیسبوک متوجه زمینه‌ای وسیع‌تر برای توسعه‌ی بستر این تبلیغات شده است.

با عقل جور در می‌آید که چرا شرکت‌هایی که به دنبال انجام تبلیغات هستند ممکن است فیسبوک را برای این کار انتخاب کنند. این شرکت یکی از بزرگترین دیتابیس‌ها را در زمینه‌ی اطلاعات افراد دارد که می‌تواند به عنوان ابزاری بسیار قوی جهت هدف‌گیری درست این افراد و ارائه‌ی تبلیغات مناسب با آن‌ها در اختیار شرکت‌های آگهی‌دهنده قرار گیرد. بله درست است، اطلاعات ما.

 

zune-hd-facebook-twitter-featured

 

سرویس توییتر هفته‌ی گذشته با راه‌اندازی شبکه‌ی تبلیغات موبایلی خود در این زمینه از فیسبوک پیشی گرفت. سرویس اجتماعی ۱۴۰ کاراکتری این شبکه را Publisher Network نام نهاده است که قدرت‌یافته توسط سرویس تبادل تبلیغات موبایلی MoPub که در سپتامبر ۲۰۱۳ به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار خریداری شده بود است. نخستین آگهی‌دهندگان بر روی شبکه‌های توییتر شرکت‌های اسپاتیفای، HotelTonight و موتور جست‌وجوی بلیط SeatGeek بودند. در حال حاضر مشخص نیست که چه شرکت‌هایی قصد ارائه‌ی تبلیغات بر روی شبکه‌ی فیسبوک را دارند.

همانطور که اشاره شد کنفرانس F8 فیسبوک در ۳۰ آوریل در شهر سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد و باید تا آن موقع صبر کنیم تا از جزئیات رسمی خبردار شویم.