عرضه سه آیپد پرو جدید در سال 2017 و تغییرات عمده آیپد در سال 2018

تحلیلگر شناخته شده KGI Securities، مینگ-چی کو، در گزارش جدید خود به عرضه سه مدل آیپد در سال آینده اشاره کرده است. طبق اطلاعات منابع وی، اپل خود را برای عرضه نسل دوم آیپد پرو 12.9 اینچی، آیپد پرو 10.5 و نسخه پایه 9.7 اینچی آیپد پرو آماده می‌کند. کو انتظار دارد که یک تراشه A10X در آیپد پرو 12.9 و 10.5 اینچی استفاده شود و تبلت‌های 9.7 اینچی از تراشه A9X بهره ببرند. همچنین ممکن است که تبلت 9.7 اینچی همین تبلت فعلی باشد اما قیمت آن کاهش داشته باشد.

این تحلیلگر به جلوتر نیز رفته است و انتظار دارد که آیپد سال 2018 بسیار متفاوت باشد و با یک صفحه نمایش انعطاف پذیر AMOLE، شکل جدید و تغییرات دیگر عرضه شود. این احتمالا پس از عرضه آیفون 2018 خواهد بود که برای آن دستگاه نیز انتظار می‌رود تغییرات عمده‌ای در طراحی و عملکرد رخ دهد.

اگرچه کو معتقد است که کاهش فروش در آیپد مداوم خواهد بود اما می‌گوید که آیپد پرو 10.5 اینچی با توجه به اینکه تلفیقی از قابل حمل بودن و عملکرد خوب است می‌تواند کاربران زیادی را به سمت خود بکشاند. آیپد پرو 10.5 اینچی صفحه نمایش بزرگتری را نسبت به 9.7 اینچی دارد اما برخلاف آیپد پرو 12.9 اینچی حمل آن نسبتاً آسان خواهد بود و ممکن است که باریک‌تر باشد اما هنوز هم ردپای یک لپ‌تاپ در این دستگاه دیده می‌شود.

با این حال باید منتظر ماند و محصولات اپل را در سال آینده دید، چون با وجود اینکه حدود یک ماه به کنفرانس آیفون 7 مانده هیچ کدام از اطلاعات را نمی‌توان به طور 100 درصدی رد یا تایید کرد.

منبع: MacRumors