عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی Appellancy؛ آنلاک‌کردن دستگاه از طریق شناسایی چهره

نسخه‌ی نهایی توییک Appellancy که وظیفه‌ی آنلاک‌کردن دستگاهتان با استفاده از شناسایی چهره‌ی را به عهده دارد بالاخره برای دانلود عمومی در سورس بیگ‌باس عرضه شد. این توییک که در حال حاضر بهترین گزینه‌ی جهت آنلاک از طریق شناسایی چهره است، در نسخه‌ی نهایی عملکرد بسیار قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است.

پس از نصب Appellancy آیکون جدیدی را در منوی دستگاهتان خواهید دید. از این آیکون جهت فراخوانی بخشی از توییک که وظیفه‌ی گرفتن تصاویری از کاربر که برای آنلاک دستگاه استفاده می‌شوند را دارد. کاربران متعددی می‌توانند تصاویر چهره‌ی خود را به توییک بدهند. به موجب این امکان بیشتر از یک نفر قادر به بازکردن دستگاه از طریق شناسایی چهر‌ه‌شان می‌شوند.

در نخستین بار از بازگشایی دستگاهتان پس از نصب، Appellancy از شما درخواست می‌کند که دستگاهتان را با استفاده از رمز عبور بازگشایی کنید تا بتواند رمز را ذخیره‌سازی کند. سپس از این رمز برای بازگشایی دستگاهتان در هنگامی که چهره‌تان تأیید شد استفاده می‌شود.

تنظیم‌کردن توییک بسیار سر راست است. تمام کاری که باید بکنید این است که بر روی آیکون آن در منو تپ کنید، دکمه‌ی + در گوشه‌ی سمت از اپلیکیشن را فشار دهید، نامتان را وارد کنید، و سپس گرفتن تصاویر چهره‌تان آغاز می‌شود. اپلیکیشن از شما درخواست می‌کند که تصاویری از زوایای و در شرایط مختلف نوری بگیرید.

20140429-102151.jpg

هر چه تصاویر بیشتری بگیرید، عملکرد توییک در شناسایی درست نیز بهتر خواهد بود و به صورت تئوریک امنیت توییک بالاتر خواهد رفت. سازنده‌ی توییک اشاره می‌کند که گرفتن تصاویر بیشتر زمانی که Appellancy صرف شناسایی جهت بازکردن دستگاه می‌کند را افزایش خواهد داد، ولی در مقادیر ۱۰ تصویر تا ۳۰ تصویر تغییر چندانی حس نمی‌کنید.

پس از گرفتن این تصاویر، به سادگی به لاک اسکرین رفته و به صفحه‌ی دستگاهتان نگاه کنید. Appellancy باید چهره‌ی شما را شناخته و بلافاصله دستگاهتان را آنلاک کند. اگر از سوایپ به راست جهت واردکردن رمز عبور استفاده کنید، یک پنجره‌ی کوچک حاوی تصویر دوربین جلو خواهید دید که در بیشتر اوقاتی که مشکلی در شناسایی پیدا می‌کنید می‌تواند کمک‌کننده باشد. البته در بیشتر اوقات Appellancy حتی قبل از آن که خود را آماده‌ی شناسایی بکنید کار خود را انجام داده و دستگاهتان را آنلاک می‌کند. عملکرد توییک بسیار سریع است.

20140429-102147.jpg

در تنظیمات این توییک تعدادی گزینه‌ی قابل تنظیم و سفارشی‌سازی مشاهده خواهید کرد. گزینه‌ای برای غیرفعال‌کردن توییک، گزینه‌ای جهت شروع‌کردن به شناسایی پس از سوایپ به راست جهت واردکردن رمز عبور، و گزینه‌های مختلف دیگر برای تنظیم جنبه‌های مختلف کارکرد توییک. حتی گزینه‌ای جهت فعال‌کردن توییک GuestMode در صورت عدم شناسایی تعبیه شده است که به کاربران تأیید‌نشده امکان استفاده از دستگاه در حالت محدودشده‌ای را می‌دهد.

20140429-102144.jpg

Appellancy بی‌نقص نیست. در این نسخه نیز همچنان کرش‌هایی در هنگام گرفتن تصاویر رخ می‌دهد، ولی با این حال وضعیتی بسیار بهتر از نسخه‌ی آزمایشی عرضه شده‌ی پیش دارد. برنامه‌نویس توییک Elijah Frederickson یک API مخصوص نیز برای سایر برنامه‌نویسان عرضه کرده است تا آن‌ها نیز بتوانند این قابلیت شناسایی چهره را در توییک‌های خود ادغام کنند.

مسلماً به خاطر طبیعت خاص این توییک، تأثیر مشخصی نیز از سوی آن بر روی عمر باطری قابل انتظار است. البته این فقط چیزی است که انتطار می‌رود. Frederickson حداکثر تلاش خود را کرده است که توییک در زمان‌های غیرضروری از دوربین استفاده نکند و در نتیجه شاید تأثیر توییک بر عمر باطری به آن اندازه‌ای نیز که فکر می‌کنید زیاد نباشد.

در کل توییک Appellancy به خوبی آدم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. توییک‌های نظیر این مشخصاً از تکنولوژی‌ای مانند تاچ آی‌دی ناامن‌تر هستند. شاید حتی ناامن‌تر از رمز عبور چهار رقمی پیشفرض دستگاه. ولی با این حال اگر دستگاهتان تاچ آی‌دی ندارد، می‌توانید از این توییک به عنوان جایگزینی برای این کار استفاده کنید.

توییک Appellancy را می‌توانید به صورت اورجینال از فروشگاه اپل شاپ خریداری کرده و  آنی اکانت و آموزش نصب را تحویل بگیرید http://www.cydia.apple-shop.ir 

 

نسخه‌ی کرک‌شده‌ی آن را نیز می‌توانید به رایگان از سورس اختصاصی اپل اپس به آدرس http://appleapps.ir/repo دریافت و نصب کنید.