عرضه‌ی نسخه‌ی آیپد نرم‌افزار قدرتمند ادیت تصویر Adobe Lightroom

شرکت Adobe نسخه‌ی آیپد نرم‌افزار Lightroom را که همراهی برای نسخه‌ی دسکتاپ این نرم‌افزار است منتشر کرد. از این پس کاربران Lightroom قادر خواهند بود که از طریق آیپدشان نیز به ادیت و مدیریت تصاویرشان بپردازند.

این اپلیکیشن که توسط سرویس ابری Adobe پشتیبانی می‌شود به طور خودکار مجموعه‌ی تصاویر و ادیت‌های انتخاب‌شده در نسخه‌ی دسکتاپ را با اپلیکیشن آیپد و برعکس سینک می‌کند.

برخلاف برخی از دیگر اپلیکیشن‌های Adobe از قبیل Photoshop Express، اپلیکیشن Lightroom به منظور استفاده‌شدن به طور مستقل ساخته نشده است. Tom Hogarty یکی از مدیران تولید Lightroom می‌گوید که اپلیکیشن آیپد به منظور گسترش تجربه‌ی استفاده از نسخه‌ی دسکتاپ Lightroom بر روی دستگاه‌های همراه ساخته شده است:

انکارناپذیر است که دستگاه‌های همراه در حال ایفای نقش در زمینه‌ی عکاسی هستند. چیزی که ما می‌خواستیم پل‌زدن به این فضا اجازه‌دادن به برقراری جریانی مابین دسکتاپ و تبلت یا گوشی بود.

20140408-203603.jpg

اپلیکیشن از قابلیت Smart Previews شرکت Adobe بهره می‌برد که به کاربران امکان کارکردن بر روی تصاویر حجیم بدون اشغال‌شدن حجم زیادی از دستگاهشان را می‌دهد. این قابلیت یک نماینده از فایل خام RAW اصلی ایجاد می‌کند که تمامی مشخصات و انعطاف‌پذیری فایل اصلی را دارد، ولی از نظر سایز تنها ۲ تا ۳ درصد آن حجم آن را داراست.

Lightroom for iPad از از کنترل‌های ژستی از قبیل تپ با سه انگشت برای سوئیچ به حالت Before و After و یا تپ با دو انگشت احضار متادیتای تصویر نیز پشتیبانی می‌کند. در این اپلیکیشن تمامی امکانات ادیت تصویر نسخه‌ی دسکتاپ حاضر نیستند، اما از تمامی امکانات پایه‌ی‌ Lightroom می‌توانید بهره ببرید. از قبیل کنترلرهای contrast ، saturation ، vibrance ، highlights و exposure.

اپلیکیشن رایگان است، اما نیاز به اشتراک پولی سرویس Photoshop Photography Program برای استفاده از آن دارید که ۹.۹۹ دلار در ماه قیمت دارد. اپلیکیشن همچنین برای مشترکان سرویس Creative Cloud نیز قابل استفاده است.

Lightroom for iPad را می‌توانید از اپ‌استور دانلود کنید. نسخه‌ی آیفون اپلیکیشن نیز در دست توسعه است و در ادامه‌ی سال میلادی جاری عرضه خواهد شد.