شکایت Immersion از اپل برای نقض حق اختراع

کمپانی Immersion در سن خوزه از سال 1993 بر روی فناوری لمسی کار می‌کند و به تازگی از اپل برای نقض حق اختراع شکایت کرده است. طبق ادعای این کمپانی آخرین سری آیفون و تمامی اپل واچ‌های کمپانی اپل چندین مورد حق اختراع بازخورد لمسی این کمپانی را نقض کرده‌اند.

شاکی می‌گوید که لمس سه بعدی/Force Touch که اپل در آیفون 6s و آیفون 6s پلاس استفاده نموده است حق اختراع تکنولوژی Immersion با نام shared feedback (بازخورد مشترک) را نقض نموده است. این حق اختراع یک روش شدت لمس را پوشش نمی‌دهد، اما چگونگی اینکه نرم افزار می‌تواند یک پیش نمایش اطلاعات با فشار آرام و یا یک عکس العمل با فشار محکم را ارائه دهد، نمایش می‌دهد.

این کمپانی فعال در حوزه لمسی می‌گوید که تمامی آیفون‌های نسل 6 و هر 3 مدل اپل واچ از تکنولوژی انحصاری ”حس لامسه” آنان استفاده کرده‌اند. علاوه بر این موارد، Immersion می‌گوید که این دستگاه‌ها ثبت اختراع آنان که چگونه دستگاه عکس‌العمل را وابسته به عمل ارائه می‌دهد، نقض کرده‌اند.

اگر Immersion در دادگاه برابر اپل موفق شود، خسارت و جبران آن را باید اپل پرداخت کند. در حال حاضر میزان این خسارت ناشناخته است و فاکتورهای متعددی برای محاسبه آن منظور می‌گردد.

در ماه ژوئن 2015، Immersion اعلام کرد که بیش از 3 میلیارد دستگاه در سراسر دنیا حداقل از یکی از فناوری‌های لمسی آنان استفاده می‌کنند. طبق وب سایت رسمی این شرکت، Immersion بیش از 2000 حق اختراع ثبت شده و یا در حال انتظار دارد.