شرکت Imagination Technologies و دیوایس های جدید اپل

شرکت اپل تا کنون همکاری طولانی مدتی را با شرکت Imagination Technologies، شرکت سازنده واحد های پردازنده گرافیکی، داشته است. به طوری که در حال حاضر این شرکت واحد گرافیکی PowerVR SGX543MP2 در پردازنده های A5 به کار رفته در iPad 2 و iPhone 4S را تهیه و تولید می کند.

شرکت Imagination Technologies چندی پیش عنوان کرد که 6 شرکت صادر کننده مجوز، قرارداد ساخت پردازنده های گرافیکی نسل ششم را توسط این شرکت امضا کردند. با وجود این که در میان این 6 شرکت نام اپل وجود ندارد، ولی با توجه به سابقه همکاری طولانی بین این دو شرکت و با تذکر اینکه اپل با شرکت Imagination Technologies در مسایل مالی نیز همکاری دارند، به احتمال فراوان اپل همکاری خود را با این شرکت ادامه خواهد داد.

اخیرا شرکت Imagination Technologies ویژگی های نسل بعدی واحد های پردازنده گرافیکی خود موسوم به خانواده سری 6 را فاش کرده و گفته سرعت واحد های G6400 و G6200 ( دو هسته اصلی در پردازنده های گرافیکی نسل ششم این شرکت ) در سری جدید 20 برابر سریعتر از هسته های سری قبلی خواهند بود.

به گفته مقامات شرکت: با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و نیاز روزافزون دستگاه های الکترونیکی به پردازنده های گرافیکی، تصمیم گرفتیم سری جدید پردازنده های گرافیکی خودمان را با پیشرفتی چشمگیر عرضه کنیم. سری ششم پردازنده های ما در گوشی های هوشمند، تبلت ها، پی سی ها، کنسول ها و تقریبا در تمام وسایل الکترونیکی کاربرد خواهد داشت. ما در این سری، سرعت هسته ها را تا حد زیادی ( 20 برابر ) افزایش داده ایم.

ما پردازنده های سری ششم خود را به دفعات مورد آزمایش قرار داده ایم و هر بار با موفقیت چشمگیر این سری مواجه شدیم. با توجه به موفقیت های اولیه و سرعت بالای این سری، می توانیم پیشبینی کنیم که سری ششم پردازنده های گرافیکی ما 5 برابر کاربردی تر از سری قبلی خواهد بود.

گزارشات اخیر بیانگر آن است که سری ششم این واحد های پردازنده گرافیکی از تمام پردازشگر های گرافیکی اپل مثل OpenGL ES “Haiti”, OpenGL 3.x/4.x, و OpenCL 1.x به طور کامل پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر پردازنده گرافیکی موجود در پردازشگر های دو هسته ای A5 اپل 70 میلیون چند گوشه را پشتیبانی می کند. این در حالی است که شرکت Imagination Technologies ادعا کرده سری ششم واحد های پردازنده گرافیکی اش تا 350 میلیون چندگوشه را پشتیبانی خواهد کرد.

 

ترجمه شده از: Mac Rumors

 

Imagination