شروع دوباره ی فروش آیفون در روسیه

دو اپراتور بزرگ روسیه ، که عمده ی فروش سیمکارت و گوشی های تلفن توسط آنها انجام میشود به نامهای MTS و Vimplecom ، که در سال 2012 آیفون را از لیست فروش خود خارج کرده بودند ، از پنجشنبه iphone 5c و iphone 5s  را به لیست فروش خود اضافه کردند.

Russia-mobile-phone-share

 

 

Vimplecom  که رتبه ی سوم اپراتور های روسی را در اختیار دارد ، اعلام کرده است که قرارداد جدیدی را برای فروش آیفونهای جدید با اپل به امضا رسانده است ، در صورتیکه MTS از طریق یک واسطه اقدام به فروش میکند. این دو اپراتور سال گذشته در اعتراض به قوانین سفت و سخت اپل برای عقد قرارداد ، فروش محصولات این برند را متوقف کرده بودند. در واقع این دو اپراتور سال قبل به اپل اعتراض کرده بودند که بدلیل گرانی این محصول در روسیه ، نمیتوانند مقدار مورد نظر اپل را به فروش برسانند ( چونکه اپل در زمان قرارداد از اپراتور میخواد که فروش قطعی درصد خاصی از آیفونها رو تضمین کند )  و به همین دلیل این قرارداد رو لغو کرده بودند.

مدیران ارشد اپل نیز دیدار با اپراتور ها و مسئولان روسی را برای حل مشکلات تایید کرده اند و امیدوارند که با افتتاح اپ استور ها و حل مشکلات قیمت در روسیه ، مقدار فروش این محصول در روسیه افزایش یابد . ( این مقدار در نیمه ی اول سال 2013 ، تنها 8.7 درصد جمعیت 143 میلیون نفری روسیه را شامل شده است )

بنابر این گزارشها در آینده ، خبرهای جالبتری از حضور پررنگ اپل در روسیه خواهیم شنید!