سفینه ی فضایی اپل در سال 2016 افتتاح میشود

مقر جدید اپل که در شهر کوپرتینو و در فضایی به مساحت 232 هزار متر مربع در حال ساخت است ، قرار است که تا پایان سال 2016 میلادی افتتاح شود . این سازه ی عظیم که قرار است پس از افتتاح به مقر مرکزی اپل تبدیل شود ، در بخش های مختلف و با معماری های و طراحی های فوق العاده خلاقانه و زیبا در حال ساخت میباشد .

گفته میشود تیمی متشکل از هزار طراح و متخصص معماری در حال کار بر روی این پروژه ی عظیم هستند . قرار است تمام بخشهای این مرکز ، با تکنولوژی های سازگار با محیط زیست ساخته شوند و تکنولوژی های دیجیتالی نیز جایگاه ویژه ای در آن خواهند داشت . تاکنون نام گذاری هایی از جمله Campus 2 و iSpaceship و کاربری های مختلفی برای این پروژه در نظر گرفته شده ، ولی اپل به طور رسمی چیزی اعلام نکرده است ، هرچند که انتظار میرود ، بعد از افتتاح این مجموعه ، مقر سانفرانسیکو که اکنون ساختمان رسمی کمپانی اپل است ، مرکزیت خود را از دست بدهد . گفته میشود این پروژه تاکنون ، 2 میلیارد دلار بیشتر از بودجه ی پیشبینی شده برای اپل خرج برداشته است.

 

در زیر میتونید ، عکسها ، کانسپتها و طراحی های این مجموعه فوق العاده عظیم رو ببینید :

 

Apple-Campus-2-Auditorium-002-lot Apple-Campus-2-Underground-parking-lot iSpacehip-auditorium-image-001 iSpacehip-auditorium-image-002 iSpaceship-Scale-model site_image