سرویس جدید GoogolPlex؛ افزودن دستورات بیشتر به سیری بدون نیاز به جیلبریک

سیری در حال حاضر یکی از قدرتمندترین دستیارهای هوشمند همراه است، ولی مزه‌ی این قدرت را تنها زمانی می‌توان چشید که مقید به استفاده از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل آ‌ی‌اواس باشید. اما اگر می‌خواهید که دستورات قابل انجام بیشتری به این قابلیت بیافزایید و مشکلی با اندکی تأخیر در اجرای دستوراتتان ندارید، می‌توانید از هک تازه عرضه شده‌ی GoogolPlex برای سازگارکردن این قابلیت با سرویس‌هایی نظیر اسپاتیفای، Nest Thermostat و … استفاده کنید.

GoogolPlex از واسطه‌ای مابین شما و سیری استفاده می‌کند که وظیفه‌ی آن گرفتن دستوراتی که به سیری می‌دهید و در عوض فرستادن آن‌ها به GoogolPlex است. به همین دلیل انجام دستورات GoogolPlex با سرعتی کمتر از دستورات سرویس سیری انجام می‌شوند.

برای فعالسازی سرویس ابتدا به قسمت تنظیمات وای‌فای در Settings دستگاه بروید. سپس بر روی علامت i در کنار شبکه‌ی وای‌فای‌ای که به آن متصل هستید تپ کنید.

20140419-134538.jpg

گزینه‌ی HTTP Proxy را بر روی Auto قرار داده و در کادری که ظاهر می‌شود عبارت http://totally.betterthansiri.com را وارد کنید.

20140419-134543.jpg

پس از این مراحل، در دفعه‌ی بعدی که از سیری استفاده کنید پیغامی ظاهر شده و درخواست عضویت در سرویس GoogolPlex را مطرح می‌کند. در این پنجره بر روی Continue تپ کنید. در آخرین قدم با عضویت در سایت روند فعالسازی تکمیل شده و قادر به استفاده از دستورات جدید خواهید بود. در نهایت لیستی از دستورات قابل استفاده در این سرویس را می‌توانید در این آدرس بیابید، و یا در صورت داشتن دانش فنی کافی حتی دستورات جدیدی نیز به این سرویس اضافه کنید.