سرانجام توییک فوق‌العاده‌ی OS Experience منتشر شد

OS-Experience

 

اگر پیگیر اخبار جیلبریک باشید به احتمال زیاد با نام OS Experience آشنایی دارید٬ و شاید حتی مثل ما مدت‌هاست منتظر عرضه‌ی آن هستید. حال پس از مدت‌ها انتظار ساعاتی پیش بالاخره OS Experience با عملکردی مشابه توییک معروف و قدیمی Quasar و با امکاناتی نو و تجربه‌ی کاربری قدرتمندتر در سیدیا منتشر شد. این توییک که پیش‌نمایشی از آن را پیش از این در اپل اپس دیده بودیم٬ یکی از قدرتمندترین توییک‌هایی است که تاکنون برای سیستم عامل آی‌اواس منتشر شده است.

 

بزرگترین ویژگی OS Experience ارائه‌ی امکان تعامل با اپلیکیشن‌های مختلف به طور همزمان است. برای مثال می‌توانید چندین اپلیکیشن مختلف را بر روی صفحه بیاورید و محتوای آن‌ها را به طور زنده ببینید. حتی می‌توانید بر روی آن‌ها تپ کرده و با آن‌ها کار کنید. اگر با ویژگی Mission Control او اس ایکس کار کرده باشید می‌توانید ذهنیت بهتری از آن چه که OS Experience برایتان به ارمغان خواهد آورد داشته باشید. این توییک را می‌توان یک پورت زیبا و قدرتمند از این قابلیت او اس ایکس برای آیپد دانست.

 

 

OS Experience کنترل‌های جدید در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید به وسیله‌ی آن اعمالی نظیر بزرگنمایی٬ کوچک‌نمایی٬ تغییر مکان و تعیین اندازه را برای پنجره‌های مختلف انجام دهید. البته قدرت توییک تنها محدود به کار با پنجره‌ها نیست. قابلیت اساسی دیگری که شاهد آن خواهید بود داشتن دسکتاپ‌های مختلف است. با OS Experience می‌توانید دسکتاپ‌های مختلفی بسازید و در هر یک از آن‌ها اپلیکیشن‌های بخصوصی را در حال اجرا داشته باشید. جابه‌جایی مابین این دسکتاپ‌ها با یک جسشر ساده امکان‌پذیر است. برای استفاده از OS Experience حتی نیازی به استفاده از دکمه‌ی هوم نیست. این توییک کاملاً با جسشرهای سیستم عامل هماهنگ شده است.

 

 

مسئله‌ای که به شخصه با آن مواجه شده بودم و تا حدودی موجب دلسردی بابت استفاده از این توییک می‌شد فکر کردن به این مسئله بود که با در نظر گرفتن این که اپلیکیشن‌های آیپد به صورت اصولی طراحی شده و با سایز صفحه سازگار شده‌اند٬ کوچک‌کردن آن‌ها موجب دشوارشدن کار با آن‌ها خواهد شد. بخصوص در هنگام خواندن متن و یا تایپ.

اما ایده‌ی بسیار جالبی که برای حل این مشکل وجود دارد کشاندن پای توییک RetinaPad به این قضیه است. اگر با توییک RetinaPad کار کرده باشید متوجه شده‌اید که از قسمت تنظیمات آن می‌توانید علاوه بر افزایش کیفیت اپلیکیشن‌های مخصوص آیفون جهت نمایش بهتر بر روی آیپد٬ برای اپلیکیشن‌های متعدد آیپد نمای آیفون آن‌ها را نیز فعال کرده و از آن استفاده کرد. شاید در اوقات عادی چنین کاری چندان معقول به نظر نمی‌رسید٬ ولی حال با ترکیب آن با OS Experience تجربه‌ای بسیار عالی خواهیم داشت. استفاده از فرم آیفون اپلیکیشن‌ها بر روی آیپد شبیه ویجت. OS Experience خود نیز قابلیت فعال‌کردن حالت آیفون برای تعدادی از اپلیکیشن‌ها را داراست که می‌توانید به فراخور تجربه‌ای که در اختیارتان می‌گذارد از آن استفاده کنید.

 

البته شاید کارکردن با توییک کار هر کسی نیز نباشد. OS Experience تجربه‌ی کار با سیستم عامل آی‌اواس را چنان تغییر داده و قوت می‌بخشد که شاید تا مدت‌ها درگیر سازگارشدن با آن و به‌دست‌آوردن راحتی کافی برای کار با آن شوید. ولی نتیجه‌ای که پس از این درگیری حاصل خواهد شد بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در نهایت برای به دست آوردن تصور بهتری از امکاناتی که توییک برایتان به ارمغان خواهد آورد می‌توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید:

 

 

OS Experience در سورس بیگ‌باس با قیمت ۹.۹۹ دلار قرار گرفته است. اگر چه قیمت آن تا حدودی بالاست٬ ولی جای خرده‌گرفتن به برنامه‌نویس توییک نیز نیست. واضح است که با یک توییک عادی طرف نیستیم. پس از کارکردن با توییک متوجه خواهید شد که چقدر تلاش و وقت در پس توسعه‌ی آن صرف شده است و باید راهی برای جبران این‌ها وجود داشته باشد.
در لحظه‌ی نگارش این پست فعلاً نسخه‌ی کرک‌شده‌ای از این توییک عرضه نشده است. اما به محض انتشار پست آپدیت شده و خواهید توانست OS Experience را به رایگان از سورس اختصاصی اپل اپس به آدرس http://appleapps.ir/repo دریافت کنید.