اپل واچ بلای جان ساعت سازان سوئیسی

طبق بررسی‌های Strategy Analytics، برای اولین بار فروش ساعت‌های هوشمند در طی سه ماهه، از ساعت‎های سوئیسی پیشی گرفته است. این اتفاق در سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ رخ داده است. Strategy Analytics ساعت هوشمند اپل را دلیل این برتری می‌داند.

سوئیس را همه با ساعت‌های دقیق و فوق‌العاده آن می‌شناسند ولی ظاهراً نادیده گرفتن پدیده ساعت‌های هوشمند برای آن‌ها بسیار ناخوشایند بوده است. طبق گفته مدیر اجرایی Strategy Analytics، آقای Neil Mawston، صنعت ساعت سازی سوئیس به توسعه ساعت‌های هوشمند بسیار کند واکنش نشان می‌دهد. صنعت ساعت سوئیس همانند کبک سر خود را زیر برف کرده است و امیدوار است که ساعت‌های هوشمند از بین بروند. این یک راه حل واقع بینانه نیست. فروش ساعت‌های سوئیسی از اکتبر تا دسامبر نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته اما فروش ساعت‌های هوشمند ۳۱۶ درصد افزایش یافته است.

برخی از تولید کنندگان سوئیسی برای بقا به این سمت رفته‌اند. یک از آن‌ها کمپانی Tag Heuer است که یک ساعت هوشمند اندرویدی را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ روانه بازار کرد. Tag Heuer توانست یک درصد از بازار ساعت‌های هوشمند را به دست بیاورد اما در مقابل سهم ۶۳ درصدی اپل و ۱۶ درصدی سامسونگ به مراتب کمتر است. یک ساعت هوشمند با پردازته ۱٫۶ گیگاهرتزی دو هسته‌ای که دو برابر ساعت‌های اندرویدی دیگر حافظه دارد اما برخی از ویژگی‌های اساسی همانند GPS را که برای تمرینات ورزشی استفاده می‌شود را ندارد؛ و یا NFC که برای پرداخت موبایلی مورد نیاز است.

علاوه بر Strategy Analytics، موسسه تحقیقاتی گارتنر نیز اپل واچ را عامل این رشد می‌داند. به طور کلی انتظار می‌رود که فروش امسال این ساعت‌ها به ۵۰ میلیون برسد، رقمی که در سال گذشته ۳۰ میلیون بوده است. پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۷ نیز ۳۳٫۴ درصد رشد صورت گیرد و فروش به ۶۶٫۷ میلیون دستگاه برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.