روشی جدید و هوشمندانه به جای بستن برنامه‌ها در آی‌اواس

اپل زمانی که مولتی‌تسکینگ را به محیط آی‌اواس آورد، این کار را نیز به شیوه‌ی مخصوص به خودش انجام داد. در این روش با خارج‌شدن از یک اپلیکیشن آن اپلیکیشن بسته نمی‌شود و صرفاً از حالت “فعال” به “غیرفعال” می‌رود (مگر در موارد خاص مانند پخش موزیک و …). پس از گذشت ده دقیقه از این حالت برای حفظ باطری یا در صورت نیاز به رم برای برنامه‌ی دیگر، سیستم‌عامل اپلیکیشن‌های غیرفعال را به حالت “فیریز” می‌برد. در این مرحله آخرین وضعیت اپلیکیشن حفظ شده و با اجرای دوباره‌ی آن این مرحله لود می‌شود. با این توضیحات واضح است که اپلیکیشن قبل از رفتن به فیریز در رم باقی می‌ماند و از این رو گفته می‌شود که یکی از راه‌های حفظ باطری “بستن” اپلیکیشن‌های است که در حالت غیرفعال در رم قرار دارند. اما اگر روشی برای به فیریز بردن اپلیکیشن‌ها به جای به کل بستن آن‌ها وجود داشت چه؟ اگر جیلبریک باشید توییک SmartClose می‌تواند این کار را برای شما انجام می‌دهد.

 

این توییک حاصل کار Ryan Petrich است. برنامه‌نویسی که او را با توییک مشهور Activator می‌شناسیم. او اخیراً این توییک را به عنوان روش بهتری برای بستن اپلیکیشن‌ها در آی‌اواس عرضه کرده‌است.

 

http://www.appleapps.ir/wp-content/uploads/2014/03/cydia-smartclose-for-ios-efficiently-quit-background-apps-save-battery.png

 

ما با توییک‌های دیگری مانند SwitchSpring آشنایی داریم که امکان “بستن” تمامی اپلیکیشن‌ها را یک‌جا به کاربر می‌دهند. اما خروج از اپلیکیشن راه جالبی نیست. در این حالت اپلیکیشن‌ها امکان حفظ آخرین حالت خود یا به پایان رساندن فعالیت‌های در حال انجام خود را ندارند و اجرای دوباره‌ی آن‌ها تاثیر زیادی روی مصرف باطری خواهد گذاشت.

 

پس از نصب این توییک، گزینه‌ی جدیدی به توییک Activator تحت عنوان SmartClose اضافه می‌شود که قابل تنظیم با هر شورتکاتی است. برنامه‌نویس توصیه می‌کند که این شورتکات بر روی دکمه‌ی لاک تنظیم شود. به این ترتیب هر بار که دکمه‌ی لاک را فشار می‌دهید، علاوه بر قفل‌شدن صفحه، توییک نیز اجرا شده و همگی برنامه‌ها فیریز می‌شوند.

 

http://www.appleapps.ir/wp-content/uploads/2014/03/smartclose-for-ios-efficiently-quit-background-apps-save-battery-activator.png

 

با این روش علاوه بر این که فعالیت‌های غیرضروری که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند متوقف می‌شوند، در هنگام اجرای دوباره‌ی آن‌ها نیز آخرین وضعیت ذخیره‌شده‌ی اپلیکیشن لود می‌شود. به این ترتیب روند اجرای برنامه‌ها سریع‌تر شده و باطری کمتری نیز مصرف می‌شود. یعنی یک وضعیت برد-برد.

 

بر اساس بحث‌هایی که در سرویس‌هایی مثل ردیت صورت گرفته است، این توییک در عملی تاثیر بسزایی در حفظ باطری داشته است. برای دریافت این توییک باید به سربرگ Sources در سیدیا رفته و سورس Ryan Petrich را اضافه کنید: http://rpetri.ch/repo