رزولوشن آيپد پرو 10.5 اینچی همانند نسخه 12.9 اینچی خواهد بود؟

طبق شایعات، اپل به زودی از سه آيپد جدید رونمایی می‌کند که یکی از آن‌ها دارای صفحه نمایش 10 اینچی است. در شایعات سایز صفحه نمایش این آیپد از 10 اینچ تا 10.9 اینچ ذکر شده است. به هر حال با توجه به این شایعات باید احتمال عرضه آيپد با صفحه نمایش 10.x را قوی دانست. Dan Provost طراح صاحب نامی که چندین لوازم جانبی نیز برای محصولات طراحی کرده، مطلبی را در خصوص این شایعات منتشر کرده است. او در مقاله خود با استفاده از ریاضی شرح داده که این سایز برای آيپد پرو بسیار مناسب است.

طبق مطلب Provost، عرض یک آيپد پرو 10.5 اینچی با طول یک آيپد مینی مطابقت دارد. آیپد پرو جدید همچنین می‌تواند همان رزولوشن نسخه 12.9 اینچی را داشته باشد که در نتیجه تراکم پیکسلی آيپد مینی (326ppi) با آیپد 10.5 اینچی برابر می‌شود.

همانطور که بالاتر ذکر شد سایز آیپد پرو 10 اینچی در شایعات متفاوت ذکر شده است. اما نظریه Dan Provost شرح می‌دهد که بهترین سایز 10.5 اینچ است. اپل در ابتدا آیپدهای خود را در سایز 9.7 اینچ روانه بازار می‌کرد. بعد از آن سری آیپد مینی نیز معرفی شد، دستگاهی که دو سال از سایر دستگاه‌های اپل عقب است و به نظر می‌رسد که دیگر شاهد عرضه مدل جدیدتر نخواهیم بود. آیپد پرو 12.9 اینچی جدیدترین سایز آیپدهای اپل محسوب می‌شود که فروش موفقی را نیز داشت. باید دید که اپل باز هم سایزهای جدید به سری آیپد اضافه خواهد کرد و یا بر روی همین دو سایز تمرکز می‌کند.

منبع: studioneat