رایان پتریچ توییکی برای رفع باگ عدم رمزنگاری ضمیمه‌های ایمیل توسط آی‌اواس منتشر کرد

security-flaw-email-attachments

سه روز قبل بود که به اطلاعتان رساندیم حفره‌ی امنیتی تازه یافت شده‌ای در سیستم عامل آی‌اواس موجب می‌شود ضمیمه‌های ایمیل‌هایی که دریافت کنید رمزنگاری نشده و همانند فایل‌های عادی در شاخه‌ی خاصی از دستگاهتان ذخیره شوند. این باگ در تمامی نسخه‌های ۷.۰۴ ٬ ۷.۰.۵ ٬ ۷.۰.۶ ٬ ۷.۱ و ۷.۱.۱ وجود دارد. همانطور که خواندید Kurtz یابنده‌ی این باگ اشاره کرده است که اپل را از این مسئله آگاه نموده است. اپل نیز در مقابل وجود چنین باگی را تأیید کرده است و گفته است در حال تلاش برای رفع آن است. ولی زمانی برای عرضه‌ی آپدیتی جهت رفع آن اعلام نکرده است.

حال در جامعه‌ی جیلبریک جواب سریع‌تری برای این مسئله آماده شده است. رایان پتریچ از توسعه‌دهندگان برجسته‌ی توییک‌های سیدیا به تازگی توییکی به نام Attachment Encryptor منتشر کرده است که باگ اشاره شده را رفع می‌کند. تنها کاری که باید بکنید نصب توییک و ری‌اسپرینگ‌کردن دستگاهتان است.

Attachment Encryptor توییکی رایگان است که در سورس شخصی رایان منتشر شده است. در صورتی که این سورس را به سیدیا اضافه کرده‌اید هم اکنون می‌توانید سیدیا را ریفرش کرده و آن را نصب کنید. اگر این سورس را ندارید آدرس آن را به لیست سورس‌های سیدیا اضافه کنید: http://rpetri.ch/repo

این خبر از بسیاری جهات جالب و حائز اهمیت است. شاهد قدرت‌گرفتن جامعه‌ی جیلبریک به قدری هستیم که در کنار پاسخ‌های مختلف برای نقص‌های کاربردی آی‌اواس٬ پاسخ‌هایی سریع‌تر از حتی خود اپل نیز برای نقص‌های امنیتی این سیستم عامل ارائه می‌دهد. موجب خوشحالیست که با فراهم‌شدن امکاناتی این چنین٬ کمترین عوامل مجبورکننده به ریستور را شاهد باشیم. حتی شاید برعکس٬ دلایلی بیشتری برای جیلبریک‌کردن.