دوربین دوگانه در آیفون 7 چگونه خواهد بود؟ [ویدیو]

طبق شایعات اپل به همراه معرفی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از تکنولوژی دوربین دوگانه‌ی خود نیز پرده برداری می‌کند. در حال حاضر برخی از دستگاه‌های اندرویدی از دوربین‌های دوگانه استفاده می‌کنند اما اگر در اپل چنین چیزی استفاده شود، مطمئناً متفاوت خواهد بود، چون برای بهبود کیفیت تصاویر از آن بهره می‌برد.

CNET یک ویدیو از عملکرد تکنولوژی دوبین دوگانه که متعلق به کمپانی Corephotonics می‌باشد، منتشر کرده است. دستاورد این کمپانی شبیه به یک استارت آپ دیگر به نام LinX است که اپل سال گذشته‌ی میلادی آن را خریدار کرد. این استارت آپ از دو سال پیش شروع به کار کرد و در نهایت این تکنولوژی را برای استفاده در تلفن‌های آینده به دست آورد و احتمال دارد که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی شاهد استفاده آن در تلفن‌های هوشمند باشیم. سیستم جدید دوربین دوگانه دارای زوم اپتیکال با اجزای بدون حرکت می‌باشد، در حالی که برای کاهش نویز نیز موثر است و در نتیجه تصاویر بهتری را به ارمغان می‌آورد.

Corephotonics در حال حاضر سه مدل برای استفاده در گوشی‌های هوشمند دارد، اولی ترکیبی از یک لنز 13 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی است که حداکثر زوم اپتیکال سه برابری را حاصل می‌سازد. دومی دارای دو دوربین 13 مگاپیکسلی است که یکی از آن‌ها فقط برای عکاسی در نور کم مناسب است. سومی Hawkeye نام دارد که دو دوربین 13 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تا 5 برابر زوم اپتیکال داشته باشد و دارای لرزشگیر اپتیکال است.

این کمپانی می‌گوید که برای تامین دوربین‌های دوگانه در سال گذشته آماده نبوده‌اند اما امسال شرایط خوب است. یکی از مدیران ارشد این کمپانی به این نکته اشاره کرد و گفت که امروز هر سه مولفه تقاضا، توسعه و کمال زنجیره تامین در کنار یکدیگر وجود دارند.

لازم به ذکر است که جدی‌ترین رقیب LinX که اپل در سال گذشته آن را خریداری کرد همین کمپانی Corephotonics است که هر دوی آن‌ها از  اسرائیل هستند. با توجه به شباهت فناوری باید دید که اپل برای به کار گیری زودتر دست به کار می‌شود و یا شاهد تکنولوژی Corephotonics در دستگاه‌های غیر iOS هستیم.