اپل: رمزگذاری نکردن کرنل سهوی نبود

پس از عرضه اولین نسخه آزمایشی iOS 10 برای توسعه دهندگان، کاوش در کدهای آن آغاز شد و موارد قابل توجهی تا کنون مشخص شده است. از جمله این موارد حالت تیره در برنامه‌های Message و Settings است و همچنین رمزگذاری نشدن کرنل که باعث نگرانی بسیاری بود. هیچکس نمی‌دانست که چرا کرنل رمزگذاری نشده است و اینکه عمدی در کار بوده یا خیر. در حال حاضر، با وجود نگرانی‌های بسیار اپل دلیل رمزگذاری نکردن را توضیح داده است.

سخنگوی اپل در این رابطه به TechCrunch گفته است که این عدم رمزگذاری اطلاعات کاربران را به خطر نمی‌اندازد و باعث می‌شود که سیستم عامل روان‌تر اجرا شود.

کش کرنل شامل هیچ اطلاعاتی از کاربر نمی‌شود و با رمزگذاری نکردن آن ما می‌توانیم بدون به خطر انداختن امنیت، عملکرد سیستم عامل را بهینه سازی کنیم – سخنگوی اپل

حرکتی همانند این از سوی اپل غیرمعمول بود و بسیاری از کارشناسان امنیتی بر این باور بودند که اپل ممکن است اشتباه کرده باشد. اپل با این حرکت به سوی شفافیت بیشتر رفته و عدم رمزگذاری کرنل در نسخه‌ی آزمایشی برابر امنیت کمتر نمی‌باشد. در واقع، در دراز مدت می‌تواند دقیقاً مخالف این تصور باشد.

باز گذاشتن هسته باعث می‌شود که ضعف‌های امنیتی بالقوه توسط کارشناسان مرتبط یافت شوند و اپل برای برطرف کردن آن‌ها در نسخه‌ی نهایی اقدام کند.