در WWDC ۲۰۱۴ منتظر iWatch یا Apple TV جدید نباشید

Apple-TV-teaser-001-1024x714

بر اساس گزارشی از John Paczkowski از سرویس خبری Re/code ٬ اپل برنامه‌ای جهت استفاده از مراسم Worldwide Developers Conference جهت معرفی Apple TV و نرم‌افزارهای مرتبط با آن و یا محصول iWatch ندارد. به نقل از منابع نزدیک به برنامه‌های اپل٬ Paczkowski اشاره کرده است که رویداد بزرگ بعدی اپل متمرکز بر روی OS X 10.10 ٬ آی‌اواس ۸ ٬ و احتمالاً Healthbook که گفته می‌شود اپلیکیشنی از سوی اپل جهت جمع‌آوری اطلاعات ورزشی و سلامتی است خواهد بود.

منابع آگاه از برنامه‌های اپل به Code/red گفته‌اند که تیم کوک از مراسم WWDC برای معرفی دستگاه پوشیدنی اسرارآمیز اپل استفاده نخواهد کرد. همچنین Apple TV جدیدی نیز معرفی نخواهد شد٬ یا حتی پیش‌نمایشی از نرم‌افزار جدیدی که این شرکت برای نسخه‌ی جدید این محصول در حال توسعه‌دادن است.

کنفراس Worldwide Developers اپل که امسال در تاریخ ۱۲ خرداد برگزار خواهد شد٬ از دیرباز به عنوان فرصتی برای ارائه‌ی سیستم‌عامل‌های جدید بوده است. اما برخی اوقات اپل سخت‌افزارهای جدیدی نیز در این کنفرانس‌ها معرفی کرده است. از قبیل MacBook Air در سال ۲۰۱۳ و Macbook Pro رتینا در سال ۲۰۱۲.

اگر چه Apple TV جدیدی در این مراسم معرفی نخواهد شد٬ ولی گفته می‌شود نسخه‌ی جدید این محصول با قابلیت‌های نو در حال توسعه است. امکاناتی نظیر اضافه‌شدن یک فروشگاه اپلیکیشن٬ قابلیت استفاده به عنوان کنسول بازی٬ پشتیبانی از کنترلرهای آی‌اواس ۷ و احتمالاً تغییراتی در محتوا. بر اساس roadmapهای به نسبت معتبر منتشرشده‌ای از سوی Ming-Chi Kuo که زمان عرضه‌ی محصولات مختلف اپل در سال میلادی جاری را مشخص می‌کند٬ احتمالاً شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی آپدیت‌شده‌ی این محصول تا چهارماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ نباشیم. در مورد زمان عرضه‌ی iWatch نیز چنین انتظاری می‌رود: