در مورد تجهیزات ، لنز ، قابلیت و فلاش دوربین iPhone 5S بیشتر بدانید+ویدیو

یکی از ویژگی های کلیدی و برتر iPhone 5s بعد از قابلیت حس گر سنسور انگشت ، سیستم دوربین پیشرفته و به روز رسانی شده است که شامل دوربین iSight عقب و دوربین HD جلو می باشد

اپل لنز دوربین جلو iPhone 5S را با ۵ عنصر و لایه مختلف ساخته است ۲.۲ دیافراگم نسبت به iPhone 5 بزرگتر هست .

حس گر بزرگتر عکس برای بهتر شدن پیکسل ها :‌

دوربین iPhone 5S ۸ مگاپیکسل باقی ماند ولی حس گر سنسور ۱۵ درصدر بزرگتر از قبل  شد و این درصد  اجازه برای بزگترن شدن ۱.۵ میکرون بیشتر برای هر پیکسل را می دهد که می تواند نور بیشتری جذب کند همچنین در نتیجه عکس فوق العاده بهتری به شما تحویل دهد !

apple-iphone-5s-camera-1 (1)

 

 

این f/2.2 دیافراگم  که گفته شد کمک می کند که ۳۳ درصد افزایش نور بیشتر بیشتر شود در این نتیجه که منجر به تصاویر روشن تر با رنگ های دقیق تر می شود . در واقع افزایش این کیفیت به گفته اپل ( شعار آن )

توسط iPhone 5s همه جارا روشن و با بهترین کیفیت ببینید .

اپل در iPhone 5s خود فلاش ۲ گانه ای به نام True Tone flash قرار داده است که یکی به رنگ سفید و دیگری کهربا یی می باید که توسط نرم افزار دوربین در iOS 7 به طور خودکار برای محیط عکاسی شما تنظیم می وشد .

LB_8362

 

اگر شما قبلا از فلاش روی دیوایس خودتان استفاده می کردید حتما از کیفیت عکس برداری با فلاش خبر دارید !‌ معمولا عکس های با فلش کیفیت جالبی ندارند برای همین اپل با قابلیت هایی که به فلاش iPhone 5S اضافه کرده این امکان را برای شما برآورده کرده تا عکس های با فلاش را نیز به بهترین کیفیت ذخیره کنید .تصویر بالا در همین مورد هست .

 

flash_compare

 

در تصویر بالا قابلیت فلاش True Tone Flash رو به طور واقعی مشاهده می کنید . عکس سمت راست که از این قابلیت استفاده شده دارای کیفیت بهتر و طبیعی تر می باشد .

 

حالت عکس برداری پی دی پی : 

در iPhone 5s از تراشه قدرتمند A7 استفاده شده که می تواند در عکس برداری نیز بسیار مفید باشد و باعث سرعت بسیار بالای گرفتن عکس و فوکوس بهتری برای عکس باشد . توسط قابلیت Burst شما می توانید ۱۰ عکس پشت سر هم از یک صحنه متحرک بگیرید به صورتی که بهترین عکس را از این بین انتخاب و هیچ صحنه ای سریعی را از دست ندهید !

burst_continuous_2x (1)

 

 

 

سخت افزار جدیدی که در iPhone 5s به کار رفته قابلیت عکس برداری به صورت ۳۶۰ درجه را در ۳۰ فریم در ثانیه فراهم می سازد به طوری که خیلی راحت می تواند یک عکس برداری پانوراما داشته باشید .

توسط دوربین iPhone 5s می توانید فیلمبرداری بسیار حرفه ای و سریعی داشته باشید ! ضبط فیلم شما با کیفیت 720P در 120 فریم در ثانیه یک تکنولوژی بسیار عالی برای یک اسمارت فون هست !

با این دوربین فوق العاده می توان فیلم ها را تا ۳ برابر (3x) زوم کنید و در این حالت کیفیت خوبی بگیرید .

دوربین جلو iPhone 5s که Face time نام دارم دارای کیفیت HD است که می تواند کیفیت بهتری نسبت به آیفون نسل قبل مشاهده کرد .

اپل همچنین با استفاده از چیپ جدیدی که در iPhone 5s به کار برده M7 Chip گفته است عکس های خود را ثابت و بدون لرزش بگیرید ! این چیپ در واقع حالت لرزه گیر دارد و می تواند در عکس برداری بسیار کاربری به شمار بیاید.  شعار اپل در این مورد :

این قابلیت ها و چیپ باعث می شود مردم آموزش ببیند چطور با آیفون خود عکس های با کیفیت و عالی بگیرند و چطور یک عکاس متخصص شوند !‌ 

در این قست دعوت می کنم که ویدیو معرفی این دوربین را در کنفرانس اپل تماشا کنید:

و در آخر می توانید تصاویر خارق العاده ای که توسط iPhone 5s گرفته شده را مشاهده کنید .

 

photo_2-iphone-5s

 

 

 

 

photo_1-iphone-5s