داستان Masayoshi Son: کسی که اولین ایده ی آیفون را داد

داستان شنیدنی ای را هم اکنون در منابع بزرگ اپل پخش شده است که ما هم برای شما دوستان عزیز بازگو میکنیم.

در سال 2007 که آیفون معرفی شد همه از این انقلاب بزرگ در عرصه اسمارت فون ها و تکنولوژی خوش حال بودند و قطعا یکی از دلایل پیشرفت تکنولوژی هم همین موضوع بوده است اما کم تر کسی از پشت صحنه ماجرا خبر دارد ، Masayoshi Son را اکثر مردم می شناسند او مدیر عامل یکی از برترین شرکت اپراتور ژاپن و سومین اپراتور ژاپن که نام کمپانی او SoftBank است که شهرت بالایی دارد اما شاید با خود فکر کنید که این شخص چه ربطی با ماجرا دارد و در جواب باید گفت که این فرد کسی بوده است که ایده ی آیفون را به استیو جابز داده بود. او در جوانی هم فرد ثروتمندی بود اما اپراتور او زیاد قوی و خوب نبود .  او با خود طرحی از آیفون را کشید و به مقر اصلی اپل در کالیفرنیا رفت و که استیو جابز را ببیند و موفق به دیدن جابز شد.


14.03.12-Son

اما وقتی که طرح را به استیو جابز نشان داد او در جواب گفت من خودم این طرح را از قبل داشته ام و لازم نیست به من این طرح را بدهی ! تو تنها کسی هستی که از این ماجرا با خبر هستی ! ؛ سان در جواب استیو جابز گفت من به حای این طرح از تو حق فروش آیفون را در ژاپن می خواهم و استیو جابز هم گفت فکر دیوانه واری هست ! استیو جابز در کلام قبول کرد ولی سان برای محکم کاری از استیو جابز خواست که این حرف را در کاغذ درج کند و استیو جابز در جواب به اون نوشت من هرگز اینطور کاری را نمی کنم زیرا تو حتی یک اپراتور معمولی هم نداری !
این حرف کلیدی استیو جابز باعث موفقیت آقای سان شد و او با صرف 15 میلیارد دلار موفق به خرید اپراتور Vodafone شد و این اپراتور هم جزء اپراتور خود کرد . او در این ماجرا حق فروش آیفون را بدست آورد و سهام اپراتور خود هم بالا کشید و اکنون قصد دارد که اپراتور  T-Mobile را خریداری و به شرکت خود اضافه کند ، حرف کلیدی استیو جابز مسیر زندگی او را عوض کرد و او بسیار ثروتمند و موفق شد !

نظر شما در باره ی این ماجرا چیست ؟

منبع