دادستان ماریکوپا : اپل با تروریست ها است، آیفون ممنوع

ماریکوپا در آریزونا اولین واکنش مراجع رسمی را برای مجازات اپل، از خود بروز داد. دفتر دادستانی ماریکوپا اعلام کرده که آیفون از گزینه‌های آن‌ها برای کارمندانشان حذف گردیده است. این واکنش برای مخالفت اپل با تصمیم دادگاه برای باز کردن آیفون 5C متعلق به یک تروریست است.

از 544 گوشی هوشمندی که کارکنان دفتر دادستانی دارند، 366 عدد آن‌ها آیفون است. بیل مونتگمری، دادستان این شهر گفت: اگر اپل می‌خواهد گوشی هوشمند رسمی تروریست‌ها و جنایتکاران باشد، عواقبی وجود دارد.

امتناع اپل برای همکاری در اجرای قانون و یک تحقیق، برای باز کردن دستگاه تلفنی که مورد استفاده تروریست‌ها بوده، اپل را به جای اینکه در طرف امنیت عمومی باشد، در کنار تروریست‌ها قرار می‌دهد. موضع گیری آن‌ها برای خود داری از همکاری به بهانه حریم خصوصی یک شیرین کاری روابط عمومی کمپانی‌های بزرگ است و متمم 4 قانونی اساسی ما را نادیده می‌گیرد.

من انتظار ندارد که این عمل من سهام اپل را تحت تاثیر قرار دهد، اما وجدان من حمایت از یک کسب و کاری که یک تحقیقات را خنثی می‌کند، که به جان 14 شهروند ارتباط دارد، قبول نمی‌کند. اگر اپل می‌خواهد گوشی هوشمند رسمی تروریست‌ها و جنایتکاران باشد، عواقبی وجود دارد. بیل مونتگری – ماریکوپا

البته موضع گیری مشابهی را در گذشته داشتیم، دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده نیز خواستار تحریم اپل از سوی هوادارانش شده بود.