[خبر فوری ] SSL یک مشکل بزرگ است ! هرچه سریع تر به iOS 7.0.6 یا iOS 6.1.6 ریستور کنید !

همانطور که می دانید ، چند روز پیش نسخه جدید iOS7 عرضه شد که در آن باگ SSL برطرف شده بود

اپل نسخه ۷٫۰٫۶ را برای iPhone,iPod,iPad منتشر کرد

 

اما بسیاری نمی دانند که این SSL Connection  که اپل اعلام کرده است که باگش برطرف شده است چی هست و شاید فکر کنید که چیز مهمی نیست ولی باید بدانید که SSL یک نقص بسیار مهم در iOS است !

طبق گفته تیم پشتیبانی اپل ، حفره ای که در نسخه های پیشین iOS بوده است ( iOS 7.0.5 به پایین و iOS 6.1.5 به پایین ) این اجازه را به نفوذ کننده های اینترنتی می دهد که با ورود به شبکه اینترنتی ای که شما در آن وارد شده اید ، بتوانند تمام اطلاعاتی که شما در اینترنت وارد کرده اید از جمله یوز نیم و پسورد و شماره کارت و رمز کارت و  هرچیز دیگری را که در اینترنت وارد کرده اید را بخواند و بتواند آنها را مشاهده کند !!!

مهندس نرم افزاری گوگل یعنی  Adam Langley هم به فاجعه بودن این مورد اشاره کرده است و گفته است که در صورتی که وارد یک سایتی شوید که داده های شما را میگیرد ، نفوذ کننده می تواند میان شما و سایتی که دارید اطلاعات را به آن می دهید یک حفره ایجاد کند و تمام اطلاعاتی که در حال وارد کردن هستید را مشاهده کند !

اما برای اینکه بیشتر به عمق این فاجعه پی ببرید ، بهتر است صحبت های هکر معروف Pod2g را بخوانید :

 

Pod2G : هم اکنون اپل در یکی از بدترین روز های خود است ، ما اکنون فهمیدیم که HTTPS حدود یک سال است که از اطلاعات ما در اینترنت محافظت نمی کند ! و البته بیشتر این موضوع در مورد OSX است تا IOS

 

Pod2G : قابل توجه افرادی که از شبکه های WIFI عمومی استفاده می کنند : تحت هیچ شرایطی از اینترنت استفاده نکنید تا زمانی که به iOS 7.0.6 یا iOS 6.1.6 آپدیت کنید ، همچنین از مک بوک نیز استفاده نکنید

 

 

دوستان پیشنهاد می کنم که هرچه سریع تر به iOS 7.0.6 یا iOS 6.1.6 ریستور کنید ( ما نیز سعی می کنیم لینک های دانلود iOS 6.1.6 را هرچه سریع تر در اختیارتون قرار دهیم )

البته از روش زیر هم می توانید استفاده کنید ولی پیشنهاد می کنم چون مشکل مهمی است ، حتما ریستور یا آپدیت کنید

آموزش رفع باگ SSL موجود در iOS بدون نیاز به آپدیت به iOS 7.0.6 (برای دیوایس های جیلبریک شده )

 

موفق باشید