حق اختراع اپل؛ دکمه هوم مجازی با سنسور اثر انگشت برای آیفون 8 ؟

طبق شایعات آیفون سال 2017 دارای صفحه نمایش OLED لبه به لبه است و تمام قسمت جلویی گوشی را پوشش می‌دهد. بدین ترتیب دکمه هوم جای خود را به یک دکمه مجازی می‌دهد و موتور لرزشی دستگاه نیز در این میان کمک خواهد کرد.

حق اختراعی که به تازگی توسط USPTO منتشر شده، جزئیات این فناوری را نمایش می‌دهد. این حق اختراع حسگرهای خازنی را نمایش می‌دهد که با استفاده از شکاف در فضاهای موجود، اپل را قادر می‌سازد که یک اسکنر اثر انگشت را در پشت صفحه نمایش جاسازی کند. این روش همچنین شامل لنزهای الکترواستاتیک است که در سراسر المان‌های سنسور به کار گرفته می‌شود تا الگوی اثر انگشت کاربر به صورت دقیق خوانده شود. این روشی است که اپل می‌تواند دستگاهی را با صفحه نمایش بدون حاشیه تولید کند؛ البته این تنها یه فرض است و احتمال دارد اپل از این حق اختراع برای آیفون سال 2017 که گفته می‌شود آیفون 8 نام دارد استفاده نکند.

اختراعات دیگری در صنعت گوشی‌های هوشمند وجود دارد که یک کمپانی را قادر می‌سازد حسگر اثر انگشت را پشت صفحه نمایش تعبیه کند. تکنولوژی Sense ID کوالکام با استفاده از امواج مافوق صوت اثر انگشت کاربر را از سطوحی همانند شیشه، فلز و پلاستیک می‌خواند. با این حال اپل عملا به دنبال یک جایگزین برای دکمه هوم خود است که ثبت این حق اختراع نشان دهنده این نیت می‌تواند باشد. مطمئنا اپل علاقه بیشتری به توسعه حق اختراع خود دارد تا اینکه بخواهد از دستاورد کمپانی‌های دیگر همانند کوالکام استفاده نماید. به نظر شما آیفون 8 و یا هر نام دیگری که آیفون سال 2017 خواهد داشت، از چنین تکنولوژی بهره می‌برد؟

آیفون 8