حفره‌ی امنیتی آی‌اواس ۷: غیرفعال‌کردن Find My iPhone بدون نیاز به واردکردن پسورد اپل آیدی

پس از عرضه‌ی آی‌اواس ۷ پاک‌کردن اکانت آی‌کلاود از روی دستگاه یا ریستور‌کردن آن ملزوم به غیرفعال‌کردن Find My iPhone شده است. Find My iPhone نیز به نوبه‌ی خود برای خاموش‌شدن نیاز به واردکردن پسورد اپل آی‌دی ثبت‌شده بر روی دستگاه را دارد. این روند تضمین می‌کند که سارق گوشی شما نمی‌تواند اکانتتان را پاک کرده و مانع از ردیابی‌شدن آن توسط Find My iPhone شود.

اما متأسفانه یک روش آسان برای ردکردن مرحله‌ی ورود پسورد وجود دارد. برای انجام این کار ابتدا باید در صفحه‌ی تنظیمات آی‌کلاود بر روی سوئیچ غیرفعال‌کردن Find My iPhone و عبارت Delete account به طور همزمان تپ کنید. سختی کار تا همینجا بود. سپس زمانی که از شما پسورد درخواست می‌شود دکمه‌ی پاور را نگه داشته و دستگاه را خاموش کنید.

20140403-221213.jpg

پس از بالا آمدن دستگاه دوباره به بخش قبل رفته و این بار قادر به حذف اکانت خواهید بود بدون این که پسوردی از شما پرسیده شود. سپس می‌توانید دستگاه خود را به کامپیوتر وصل کرده و بدون هیچ مشکلی آن را ریستور کنید. البته فاجعه به این جا ختم نمی‌شود. چون مرحله‌ی Activation Lock نیز وابسته به روشن‌بود Find My iPhone است، پس از ریستورکردن نیز هیچ پسوردی از شما جهت ادامه‌ی کار پرسیده نمی‌شود.

به این طریق هر کسی قادر خواهد بود روشی را که با آن می‌توانستید سارق گوشی خود را ردیابی کنید غیرفعال کند. فعلاً تنها چیزی که می‌توان به آن تکیه کرد مرحله‌ی passcode است. بر روی دستگاه خود حتماً یک passcode تعریف کنید تا مانع از دسترسی حتی به تنظیمات آی‌کلاود شوید.