جان مک‎آفی وارد جنگ شد؛ من آیفون سن برناردینو را به صورت رایگان رمزگشایی می‌کنم!

با وجود تمام سر و صداهایی که در رابطه با حکمی که برای اپل در رابطه با آیفون 5c یک تروریست صادر شده هر کسی ساز خود را می‌زند. FBI درخواست عجیب می‌دهد، تیم کوک واکنش تند نشان می‌دهد، مدیر گوگل از اپل حمایت می‌کند، دونالد ترامپ موضع اپل را مسخره می‌کند و این داستان همچنان ادامه دارد!

با اینکه به نظر می‌رسد FBI راه دیگری برای پیشبرد این پرونده ندارد، برخی این موضع FBI را بهانه‌ای برای داشتن یک در پشتی همیشگی در آیفون می‌دانند. افرادی همچون ساندرا پیچای که از اپل حمایت کرده‌اند می‌دانند اگر این خواسته عملی شود، در آینده نه چندان دور شرایطی مشابه برای آنان نیز به وجود می‌آید.

حال فردی بسیار خاص به نام جان مک‌آفی، بنیان گذار آنتی ویروس McAfee و فردی مطرح در زمینه امنیت وارد این میدان نبرد شده است. جان با لحن همیشگی خود به FBI گفته در صورتی که دست از سر اپل برای ساخت درب پشتی بردارید من آیفون مورد نظر را به صورت رایگان رمز گشایی می‌کنم. هکر افسانه‌ای در نامه‌ای سرگشاده و طولانی در این رابطه سخن گفته است که بخشی از آن را می‌توانید در ادامه بخوانید:

این پیشنهاد من به FBI است. من تلفن همراه سان برناردیتو را به صورت رایگان با تیم خود رمز گشایی می‌کنم. من و مهندسانم در طی سه هفته این رمز گشایی را انجام می‌دهیم. اگر پیشنهاد من را قبول کنید، دیگر نیازی نیست از اپل بخواهید که یک درب پشتی برای محصولات خود قرار دهد، که آغازی برای پایان آمریکا خواهد بود. اگر شما به اعتبار من شک دارید، در گوگل واژه ”افسانه امنیت سایبری” را جستجو کنید و ببینید که نام چه کسی تنها در ده نتیجه اول در بیش از 250 هزار یافته، مشاهده می‌شود.