ثبت طرح تکنولوژی محافظت از حسگر اثر انگشت توسط اپل

دفتر پتنت و نام تجاری آمریکا در روز سه شنبه یک پرونده اپل برای ثبت طرح یک ساختار منحصر به فرد که شامل طرحی برای محافظه سنسور اثر انگشت است را منتشر کرده که اجازه ساخت یک قطعه کوچک و مناسب برای موبایل را می دهد .

Apple patent (fingerprint sensor encapsulation 001)

آیا اپل در حال آماده شدن برای ارائه حسگر اثر انگشت در پرچمدار بعدی خود است ؟ این اولین پسرشی است که با مشاهده پرونده ثبت شده اپل در دفتر پتنت و نام تجاری آمریکا به ذهن انسان خطور می کند .  چندین تئوری راجع به تاریخ معرفی آیفون جدید اپل و این که قابلیت کلیدی و مهم جدید آن چیست ، وجو دارد . این ثبت پتنت می تواند تا حدی پاسخگوی این دو سوال باشد . اما برای دنیای تکنولوژی این سوال پیش آمده است که چگونه این آیفون قرار است هم یک اثر انگشت را به خوبی اسکن کند و هم آسیبی به حساسیت لازم برای تشخیص صاحب اثر انگشت وارد نشود .

اما این پتنت اپل یعنی طراحی محافظت شده می تواند پاسخی برای این سوال اساسی باشد که به شیوه ای از حسگر اثر انگشت محافظت می شود که هم عمل اسکن کردن اثر انگشت با ظرافت تمام صورت گیرد و هم در استفاده روزانه از این تلفن همراه آسیبی به این اسکنر فوق العاده حساس نرسد .

این پتنت اپل در ماه فوریه و با عنوان ” قالب تولیدات یکپارچه و ساختار گود محافظت از حسگر اثر انگشت و مانند آن” ثبت شده که در حقیقت یک ساختار محافظت از یک سنسور بیومتریک درون دستگاه است .

Apple patent (fingerprint sensor encapsulation 003)

ثبت این پتنت و ایجاد یک سیستم امنیتی یکی از دلایلی است که شایعه ارائه iPhone 5S در ماه ژوئن را ضعیف می کند .

Reuters در ماه آوریل :از آیفون جدید که به طور گسترده با عنوان iPhone 5S خوانده می شود انتظار می رود که با ویژگی های جدیدی از جمله حسگر اثر انگشت ارائه شود . یک منبع زنجیره ای تایوانی در این زمنیه می گوید که اپل در حال آزمایش کردن مواد مختلف برای محافظ حسگر اثر انگشت است تا با در کار این حسگر مداخله نکند و این ممکن است باعث تاخیر در معرفی آیفون نسل بعد شود .

Apple patent (fingerprint sensor encapsulation 002)

گرچه اخبار سنسور های اثر انگشت Authentec از سال 2012 راجع به آیفون در اینترنت منتشر شد اما با انتشار این خبر از دفتر پتنت های آمریکا ، احتمال معرفی این ویژگی در نسل بعدی آیفون افزایش یافت .

به نظر شما اپل چنین ویژگی ای را در آیفون بعدی خود معرفی خواهد کرد ؟ اگر چنین باشد نظر شما راجع به حسگر اثر انگشت iPhone چیست و تا چه حد می تواند در حفظ امنیت این اسمارتفون موثر باشد ؟