توییک AppSilence؛ سایلنت‌کردن اپلیکیشن‌های خاص به جای سایلنت‌کردن کل دستگاه

Screen-Shot-2012-10-04-at-12.39.40-PM-645x250

اگر چه جیلبریک عرصه را برای عرضه‌ی توییک‌های قدرتمندی که نمونه‌های مختلفی از آن‌ها را تاکنون شاهد بوده‌ایم باز می‌کند٬ اما قرار نیست که قضیه همواره اینطور باشد. مسائل ریز بسیاری در سیستم عامل وجود دارند که بسیاری از ما به دفعات آرزوی داشتن امکان تغییر و یا سفارشی‌کردن آن‌ها را داشته‌ایم. توییک‌های کوچکی نیز وجود دارند که گاهی اوقات با هدف رفع همین کمبودها عرضه می‌شوند. AppSilence نیز از این دسته توییک‌هاست.

همانطور که از نام توییک برمیاید٬ توسط AppSilence خواهید توانست اپلیکیشن‌های خاص را سایلنت کنید٬ بدون آن که نیاز باشد کل دستگاهتان را سایلنت کنید. برای مثال تصویر کنید که به تازگی به یک گروه گفت‌وگو در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دعوت شده‌اید و مدام نوتیفیکشن‌هایی دریافت می‌کنید که موجب حواس‌پرتی شما می‌شوند. اما با این حال نمی‌خواهید که با سایلنت‌کردن کل دستگاه تماس مهمی که منتظرش هستید را از دست بدهید. در چنین مواقعی توییک AppSilence مشکل را حل خواهد کرد.

پس از نصب توییک٬ قسمت جدیدی به تنظیمات دستگاه اضافه می‌شود که شامل دو بخش سرراست است. توسط گزینه‌ی Enable در این بخش خواهید توانست عملکرد توییک را فعال و یا غیرفعال کنید٬ و از قسمت Enabled Applications نیز می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که قصد سایلنت‌کردن آن‌ها را دارید انتخاب کنید. این اپلیکیشن‌ها شامل تمامی اپلیکیشن‌های دستگاه٬ چه آن‌هایی که خودتان نصب کرده‌اید و چه آن‌هایی که به صورت پیشفرض بر روی سیستم عامل وجود دارند می‌شود.

قابلیت کوچکی که توییک را در عمل بسیار کاربردی‌تر می‌کند تاگلی است که برای آن ساخته شده است. به موجب این قابلیت٬ پس از نصب توییک در صورتی که توییک FlipSwitch را بر روی دستگاهتان نصب داشته باشید گزینه‌ی جدیدی به جمع تاگل‌های سیستم عامل اضافه می‌شود که وظیفه‌ی فعال و غیرفعال کردن AppSilence را بر عهده دارد. بنابراین در هر زمان که نیاز به فعال‌بودن توییک داشتید٬ می‌توانید آن را به سرعت از طریق کنترل‌سنتر فعال کنید و پس از اتمام نیاز آن را غیرفعال نمایید.

از عرضه‌ی توییک AppSilence چند روزی می‌گذرد٬ اما سازگاری با پردازنده‌ی ۶۴ بیتی به تازگی در آپدیت اخیرش به آن افزوده شده است. اگر به وجود قابلیت‌های ذکرشده در سیستم عاملتان نیاز پیدا کرده‌اید و وجود آن را لازم می‌دانید٬ می‌توانید AppSilence را به رایگان از سورس بیگ‌باس دانلود و نصب کنید.