توییک پیشرو و انقلابی ProWidgets:افزودن ویجت به آی‌اواس

سیدیا همیشه منشا ایده‌های پیشگامانه در طی این چند سال بوده است. امکاناتی نظیر افزودن امکان کپی-پیست به محیط آی‌اواس و بازسازی اپ‌سوئیچر با ایده‌ی نمایش کارت‌مانند آن‌ها اولین بار از این مکان شروع شدند. همچنین نباید ایده‌های نوتیفیکشن‌سنتر و کنترل‌سنتر را نیز فراموش کرد که قبل ازعرضه‌ی رسمی آن‌ها برای آی‌اواس، در سیدیا عرضه شده بودند.

 

 

ناگفته پیداست که اپل همواره به ایده‌های هوشمندانه‌ای که از طرف برنامه‌نویسان جامعه‌ی جیلبریک در توییک‌هایشان ارائه می‌شود توجه دارد. حتی چندین تن از آن‌ها را که در زمینه‌ی ساخت اپلیکیشن و توییک برای دستگاه‌های جیلبریک‌شده و هک آی‌اواس فعالیت داشتند را استخدام کرده است.

 

امروز مفتخر به معرفی توییک انقلابی بعدی آیفون و آپید هستیم. این توییک نیز می‌تواند ایده‌هایی برای اپل در ساخت نسخه‌ی بعدی آی‌اواس همراه داشته باشد. ProWidgets نام این توییک است که به زودی در سیدیا عرضه خواهد شد. وبسایت idownloadblog به نسخه‌ای غیرنهایی از این توییک دسترسی پیدا کرده و یک ویدیو  و پست در معرفی آن تدوین کرده است. این توییک یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین توییک‌هایی است که تا بحال برای آی‌دیوایس‌ها عرضه شده است. ویدیو را می‌توانید در زیر ببینید:

 

 

این توییک توسط برنامه‌نویس خوش‌نام و آوازه Alan Yip نوشته شده است که کار آن اضافه‌کردن ویجت‌هایی جذاب به محیط آی‌اواس است. ProWidgets این اجازه را می‌دهد که کاربر به میزان کوچکی که بر روی صفحه‌ی کوچک آیفون یا به میزان بیشتری که در صفحه‌ی آیپد ممکن است به فرم مالتی‌تسکینگ با این ویجت‌ها کار کند.

 

ویجت‌هایی که با نصب این توییک اضافه می‌شوند عبارتند از:

 

–          تقویم

–          نوت

–          ریمایندر

–          مسیج

–          ایمیل

–          مرورگر وب

–          آلارم

 

و تعداد معدودی ویجت اضافی مانند:

 

–          Google Authenticator

–          اسپاتیفای

 

اما کار ProWidgets به این جا ختم نمی‌شود. برنامه‌نویسان قادر خواهند بود که به وسیله‌ی API اختصاصی این توییک ویجت‌های خود را بسازند. یا در گامی فراتر امکان ساخت ویجت با زبان Objective-C نیز وجود دارد.

 

راه‌های مختلفی برای اضافه‌کردن ویجت‌های جدید به ProWidgests وجود خواهد داشت. می‌توانید این کار را با لینک مستقیم به ویجت یا از طریق فروشگاه داخلی توییک که صحبت از احتمال بالای ایجاد آن وجود دارد انجام دهید.

 

سازگاری ProWidgets با قابلیت جدید list view اپلیکیشن تقویم آی‌اواس 7.1

 

 

کاربران می‌توانند چندین ویجت را به صورت همزمان استفاده کنند و آن‌ها را جابه‌جا، بزرگنمایی، کوچکنمایی یا باز کنند. می‌توانید با هر ویجت به طور مستقل کار کنید و هر یک از آن‌ها مشخصات مربوط به خود را دارا هستند.

 

صفحه‌ی بزرگ آیپد این امکان را می‌دهد که چندین ویجت مختلف به صورت بزرگ‌نمایی‌شده بر روی صفحه نمایش یابند

 

 

راه‌های مختلفی برای اجرای ویجت‌های ProWidgets وجود دارد. راحت‌ترین راه این است که برای هر یک از ویجت‌های دلخواه یک اکشن در Activator تعریف کنید. همچنین می‌توانید یک ردیف QuickLaunch در کنترل‌سنتر را به این ویجت‌ها اختصاص دهید یا از امکانی که برای اضافه‌کردن شورتکات ویجت‌ها در نوتیفیکشن‌سنتر تعبیه شده‌است استفاده کنید.

 

شورتکات‌های ProWidgets در نوتیفیکشن‌سنتر

 

یکی از نقاط قوت توییک این است که هر ویجت از هر کجا قابل دسترسی است. حتی می‌توانید ویجت را در داخل یک اپلیکیشن بدون این که اختلالی در کار اپلیکیشن پدید آید اجرا کنید و پس از بستن ویجت به ادامه‌ی کار خود با اپلیکیشن بپردازید. ProWidgets امکان کار به صورت مالتی‌تسکینگ با ویجت را به نحوی با سایز کوچک صفحه‌ی آیفون فراهم می‌آورد که کاملاً متناسب آن است.

 

شورتکات‌های ProWidgets در کنترل‌سنتر

 

بزرگتر بودن صفحه‌ی نمایش آیپد این مزیت را دارد که می‌توانید چندین ویجت را به طور فعال بر روی صفحه داشته و با آن‌ها تعامل کنید. اگر چه این توییک بر روی صفحه‌ی بزرگ آیپد کاربری فوق‌العاده دارد، اما همانطور که چندین بار ذکر شد این کار در همین سطح از قدرت بر روی صفحه‌ی کوچک آیفون نیز قابل انجام است.

 

امکانات و نکات باریک بسیاری در این توییک وجود دارد که می‌توان در مورد آن‌ها چند ده خط نوشت. اما در نهایت اینطور که به نظر می‌رسد ProWidgets یک حرکت بزرگ در سال 2014 در زمینه‌ی جیلبریک خواهد بود و از الان می‌توان مطمئن بود که به محض عرضه‌ی آن یکی از پرطرفدارترین توییک‌های سیدیا خواهد شد.

 

تم سیاه ProWidgets

 

همانطور که گفتیم امکانات زیادی وجود دارند که می‌توان در موردشان نوشت. از قبیل قابلیت تغییر تم (بین 4 تم موجود تا بدین جا) و قابلیت تعیین میزان کوچیک‌نمایی توییک‌های minimize شده (4 سایز مختلف). نمی‌خواهیم در این معرفی بیشتر از این از امکانات موجود در توییک رونمایی کرده و هیجان کار با آن را از بین ببریم. مطمئناً این توییک پس از عرضه به توییک محبوب شما نیز بدل خواهد شد.

 

تم سیاه در حالت بزرگنمایی‌شده‌ی ویجت دیکشنری

 

 

چنان که در وبسایت رسمی ProWidgets اعلام شده است، این توییک تا آخر این ماه میلادی عرضه خواهد شد. در مورد این توییک چه فکر می‌کنید؟ انتظار ارائه‌ی چه ویجت‌هایی را دارید؟ وبسایت را دنبال کنید. خبرهای بعدی در مورد این توییک از همین‌جا به اطلاعتان خواهد رسید و به محض عرضه، شما را در جریان کار قرار داده و راهنمای دانلود و خرید و یا نحوه‌ی دریافت نسخه‌ی کرک‌شده‌ی آن را به شما اطلاع خواهیم داد.

 

تصاویر بیشتر از محیط ProWidgets: