توییک محبوب Activator با قابلیت جدید و کلیدی Profiles به روز شد

قابلیت جدیدی به تازگی به آخرین نسخه‌ی آزمایشی توییک Activator اضافه شده است که در عین سادگی قابلیت کلیدی‌ای به شمار می‌رود. پس از این شما می‌توانید پروفایل‌های مجزایی برای گروه‌های مختلف شورتکات‌های Activator بسازید. این امکان موجب می‌شود که بتوانید متناسب با هر موقعیت، گروه خاصی از شورتکات‌ها را فعال کنید.

پنل جدید Profiles که از انتهای صفحه‌ی نخست تنظیمات Activator قابل دستیابی است، به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت بتوانید پروفایل‌های مختلفی را ساخته، نامگذاری کرده و یا حذف کنید. پس از ساخت و انتخاب یک پروفایل، کافی به بخش ست‌کردن شورتکات‌ها بروید و شورتکای مخصوص به آن پروفایل را تنظیم کنید.

 

20140426-224902.jpg

 

این قابلیت به وسیله‌ی یک امکان جالب از این نیز کاربردی‌تر می‌شود. شما می‌توانید برای سوئیچ‌کردن به یک پروفایل نیز یک شورتکات تعریف کنید. به این ترتیب با اجرای آن شورتکات، شورتکات‌های پروفایل مربوطه به یک باره لود شده و آماده‌ی اجرا بر اساس تنطیماتی که انجام داده‌اید خواهند بود. ناگفته پیداست که این قابلیت چه پتانسیل بالایی برای سفارشی‌سازی و ارائه‌ی دسترسی‌های مختلف دارد.

به عنوان نمونه شما می‌توانید یک پروفایل جدید تحت عنوان Car مخصوص به زمانی که خارج از خانه و در اتوموبیل قرار دارید بسازید. این پروفایل می‌تواند با قطع‌شدن از وای‌فای منزلتان فعال‌شده و با وصل‌شدن دوباره آن غیرفعال شود. برای مثال در این پروفایل می‌توانید شورتکات‌هایی را برای کار با اپلیکیشن موزیک تنظیم کنید. مانند این که رفتن به آهنگ بعدی را بر روی دکمه‌ی زیادکردن ولوم، و بازگشت به آهنگ قبلی را بر روی دکمه‌ی کم‌کردن ولوم تنظیم کنید. بدین ترتیب زمانی که از خانه خارج می‌شوید دکمه‌های ولوم چنین کارکردی خواهند داشت و زمانی که در خانه‌اید کارکردی دیگر.

 

20140426-224858.jpg

 

این تنها یک مثال کوچک از کارهای جالب مختلفی است که می‌توانید با قابلیت پروفایل Activator انجام دهید. Ryan Petrich به طور مداومی در حال کار بر روی توییک Activator و افزودن قابلیت‌های جدید و بهبودیافته به آن است. اما می‌توان گفت که افزوده‌شدن قابلیت اخیر یکی از نقاط عطف توییک از زمان عرضه‌ی آن تابحال است. اگر می‌خواهید آخرین نسخه‌ی آزمایشی توییک Activator را نصب کنید، می‌توانید آن را در سورس شخصی Ryan به آدرس http://rpetri.ch/repo بیابید.