توییک جدید Metaphrase: راه‌حلی برای ترجمه‌ی سریع متن در آی‌اواس

Metaphrase نام توییک تازه‌منتشرشده‌ای است که امکان ترجمه‌ی متن را به طور سریع در هر اپلیکیشنی ممکن می‌سازد. این توییک که بر پایه‌ی توییک ActionMenu کار می‌کند٬ پس از انتخاب متن دلخواهتان امکان ترجمه‌ی آن از طریق منوی کپی-پیست از یک زبان به زبان دیگر را ممکن می‌سازد. زبان‌های مختلفی از جمله زبان فارسی توسط Metaphrase پشتیبانی می‌شوند و شما می‌توانید کلمات یا عبارات دلخواهتان را برای ترجمه‌شدن به آن زبان‌ها انتخاب کنید.

 

 

پس از نصب Metaphrase می‌توانید بلافاصله از آن استفاده کنید. اپلیکیشن دلخواهتان را باز کنید٬ متن یا کلمه‌ای که قصد ترجمه‌اش را دارید انتخاب کنید و از منوی ‌کپی پیست گزینه‌ی Translate را انتخاب کنید. (توجه کنید که این گزینه را در صورتی مشاهده می‌کنید که علاوه بر توییک Metaphrase توییک ActionMenu نیز نصب و فعال باشد.)

 

 

اگر می‌خواهید از این توییک برای ترجمه از زبان‌های دیگر به زبان فارسی استفاده کنید به قسمت تنظیمات توییک واقع در Settings دستگاه بروید. در این قسمت گزینه‌ی Use System Language را غیرفعال کرده و از گزینه‌ی زیرین آن تحت عنوان Language عبارت Persian را انتخاب کنید.

 

 

Metaphrase علاوه بر این که قابلیت ترجمه‌ی لغات را دارد٬ همانطور که از اسمش برمیاید توانایی ترجمه‌ی عبارات را نیز داراست. ولی واضح است که حداقل در مورد زبان فارسی نباید از آن انتظار ترجمه‌ای شسته و رفته را داشته‌باشید.

 

 

اگر از منابع و مطالب غیرفارسی استفاده می‌کنید٬ این توییک قدرتمند بسیار می‌تواند کمک‌حال شما بر روی سیستم‌عاملتان باشد. Metaphrase را می‌توانید به قیمت ۹۹ سنت از سورس ModMyi خریداری کنید. همچنین نسخه‌ی کرک‌شده‌ی این توییک را می‌توانید از سورس cydia.myrepospace.com/sahmmad دریافت و استفاده کنید.