تولدت مبارک استیو نابغه

بیوگرافی کوتاه: زندگی استیو جابز هرگز به یکنواخت نبود است. او با چالش‌های متعددی برای تبدیل شدن به یک برنده غلبه کرده است. او می‌گوید: ”گاهی اوقات زندگی با یک آجر به سرت می‌زند. اما ایمان خود را از دست ندهید.” خود استیو مسیر پر پیچ و خمی را برای تبدیل شدن به یک افسانه طی کرده است.

تولد استیو جابز در 24 فوریه 1955 (5 اسفند 1333) منجر به پدید آمدن با ارزش‌ترین کمپانی دنیا شد. سفر او به سوی افسانه شدن هرگز یک مسیر هموار نبود و همیشه چالش‌ها را در برابر خود می‌دید. با این حال رو به جلو حرکت کرد و الهام و خلاقیت را از راه‌های مختلف پیدا کرد، و در نهایت تصاویر لحظه‌های زندگی یک نابغه را نقاشی کرد.

بسیاری شما می‌دانید که استیو به آئین هندوها گرایش داشته است اما تعداد کمی می‌دانند که استیو برای فضا نورد شدن و بنیان گذاری شرکت کامپیوتری در اتحاد جماهیر شوروی تلاش کرده است. زمانی که او از هند برگشت، وزنیاک را متقاعد کرد که شغل خود را در HP رها کند و به سرمایه گذاری شخصی او در رایانه‌های شخصی بپیوندد. آن‌ها اپل را در گاراژ خانواده‌ی جابز تاسیس کردند و اقلام مختلفی همچون ماشین حساب‌های علمی را برای افزایش سرمایه فروختند.

همانطور که قبلا گفته شد او یک زندگی پر از پیچ و خم داشت اما هرگز ایمان خود را از دست نداد. او در بخشی از سخنرانی معروف خود در دانشگاه استنفورد نیز به نکته‌ای مشابه اشاره کرد:

شما باید آن چیزی که دوست دارید را پیدا کنید. و کار را همانند معشوقه خود ببینید. کار کردن بخشی بزرگ از زندگی شما را تشکیل می‌دهد، و تنها راه برای رضایت، آن است که کاری را که باور دارید عالی می‌باشد، انجام دهید. و تنها راه انجام چنین کاری، عشق ورزیدن به کارتان است. اگر شما هنوز آن را پیدا نکرده‌اید به دنبالش بگردید. ساکن نباشید.

استیو جابز، نابغه‌ی فراموش نشدنی، تولدت مبارک!

پ.ن: اگر به زندگی استیو جابز علاقه دارید به لینک مقابل مراجعه نمایید. زندگینامه استیو جابز با زبان فارسی و فرمت Epub