تمام اخبار پیرامون آیفون 8 و 11 ویژگی مهم یا خیره‎کننده از نسل بعدی iPhone

درسته که هنوز عرق آیفون جدید یعنی آیفون 7 / 7Plus خشک نشده، اما در حال حاضر  حرف و حدیث پیرامون آیفون 8، رو به افزایش است. با به حساب آوردن شواهد و قرائن مورد نظر برای آیفون 2017، گفته شده که تغییرات صرفِ در طراحی نیست، بلکه در ویژگی های آن دخل و تصرف جهت پیشرفت دادن آن شاهد خواهیم بود.

مثل همیشه با نگاه به طراحی های مفهمومی این خبر و پدیده شروع می شود و ممکن است به نتیجه نهایی منجر شود اما فی الحال، می توانید موضوعی برای کنجکاوی ما قلم داد کنید. خب در این پست نگاهی به طراحی ها و تغییرات آیفون 8 می اندازیم که در عکس زیر نمایی از آیفون 8Plus قابل مشاهده است.

iphone-8-features-rumor

آیفون 8 ویژگی‎ها و انتظارات

طراحی

اگر بخواهیم شایعات پیرامون طراحی آیفون 8 را به سرجمع کنیم. این طراحی در بین دیگر آی‎دیوایس‎ها، یک  طراحی خاص محسوب می شود. احتمالا به خاطر ناراحتی و ناامیدی طرفداران در طراحی آیفون7 این بار اپل قصد دارد دهمین سالگرد دهمین اش را با معرفی چنین دیوایسی خاطره ساز کند. شرکت اپل در فلسطین اشغالی اعلام کرده است که کارکنان این شرکت بر روی خط تولید آیفون 8 مشغول به کارند و اشاره ای هم در مورد آیفون 8 یادآور شد.

صفحه نمایش بدون مرز و لبه‎ای

2

تصویر از iDropNews

3

تصویر از Designer Veniamin Reskin

4

تصویر از SpeedTest.net.in

5

تصویر از Techno Configurations

6

تصویر از Techno Configurations

7

تصویر از Venlamin Geskin

8

تصویر از MakersofWeb

9

تصویر از First Post

یکی از شایعات مربوط به صفحه نمایش آیفون 8، همانطور که از تصاویر بالا پیداست، این است که احتمالا شاهد صفحه نمایشی بدون مرز یا لبه‎ای (edge-to-edge) خواهیم بود. صفحه نمایشی بدون حاشیه که دکمه صفحه اصلی در آن یکپارچه شده است. به طوری که دیگر نگران سفت شدن یا صداهای خاصی از فشردن دکمه صفحه اصلی نخواهیم بود که این پدیده در دستگاه‎های اندرویدی کاملا نمایان است و از آن به طور جدی استقبال شده است چون هم صفحه نمایش لمسی بزرگتر شده است با همان ابعاد گوشی و هم بحث خرابی در استفاده مستمر از آن به تاریخ خواهد پیوست.

یکپارچه شدن تاچ‎آی‎دی و دوربین در صفحه نمایش

اسکنر اثر انگشت است در کل صفحه نمایش، از نسل بعدی آیفون تعبیه شده است. “در مورد سیستم تشخیص اثر انگشت که شامل آرایه ای از عناصر سنجش خازنی برای تشخیص تصاویر اثر انگشت است، یعنی دلایلی وجود دارد که احتمالا سنسور خازنی اثر انگشت، با دیگر اجزای الکترونیکی در یک راستا و بر روی هم قرار بگیرند، مانند خود صفحه و تاچ آن، که حداقلی‎ترین چیزی نیست، برای اختصاص دادن فضا و استفده از آن که ممکن است تنها در طول فرآیند شناسایی کاربر خلاصه شود.

صفحه نمایش منحنی OLED

10

تصویر از ConceptsiPhone

11

تصویر از i.ytimg.com

آیفون 2017 از یک صفحه نمایش OLED فوق‎العاده پشتیبانی خواهد کرد. “شارپ در حال حاضر تامین پانل های صفحه نمایش به اپل را به عهده دارد، اما هنوز از تکنولوژی OLED خود بهره مند نشده است. فاکسکان گفته است که 200،000،000،000 ین برای کمک به شارپ جهت توسعه تکنولوژی سرمایه گذاری شده است. Nikkei

یکپارچه کردن دوربین جلو در صفحه نمایش

یکی دیگر از کارهای شگفت انگبز در نسل بعدی آیفون ممکن است، اتفاق بیفتد این است که، تعبیه کردن دوربین جلو در خود صفحه نمایش است. این پدیده حتما جالب خواهد بود تا ببینیم چگونه دوربین سلفی عکاسی خواهد کرد و احتمالا بعد از آن شاهد تغییراتی در برنامه‎ها و اپیکیشن‎ها جهت استفاده حداکثری از این ویژگی باشیم.

تشخیص عنبیه چشم

آیفون 8 می تواند عنبیه یا تکنولوژی اسکن صورت را پشتیبانی کند. یک اسکنر عنبیه به شما اجازه باز کردن آی فون خود را باز کنید و یا پرداخت هایتان را با چشمان خود تایید کنید.

Xintec انتظار می رود که با تولید انبوه تراشه‎های تشخیص عنبیه در سال 2017، درآمد چشمگیری را به ثمر برساند. در این گزارش ناظران بازار عنوان کردند که سفارشات جدید برای سنسور تشخیص عنبیه شامل تراشه در سری آیفون 2017 تعبیه شده است. DigitTimes

شارژر بی‎سیم

مدتی است که بسیاری از گوشی های آندروید شارژ به صورت بی سیم را به اجرا رساندند. با این حال، اپل هنوز بر اساس شایعات می خواهد آیفون 8 را به این فناوری متصل کند و اگر بتوان فاصله ارتباطی در شارژ را افزایش داد، به نوبه خود یک پیشرفت محسوسی در این زمینه به شمار می رود.

 اپل در حال بررسی فناوری هایی به اصطلاح در مرز دانش مربوط به آی‎دیوایس‎ها است که اجازه می دهد آیفون‎ها و آیپدها دورتر از شارژر اصلی با گوشی های هوشمند فعلی شارژ شوند. منبعی که خواست نامش فاش نشود، گفت: سازندگان آیفون به دنبال غلبه بر موانع فنی از جمله از دست دادن شارژ در فواصل نسبتا طولانی هستند و فعلا این یک تصمیم در اینحوزه از فناوریاست که تحت بررسی قرار دارد. Bloomberg

سه عدد مدل از آیفون 8

برخی شایعات حاکی از آن است که اپل ممکن است سه مدل معرفی کند. در حالی که یک مدل آیفون 8  از صفحه نمایش OLED پشتیبانی کند، دو مدل دیگر نیز از صفحه نمایش ال سی دی استاندارد بهره مند خواهند شد.

پشت شیشه‎ای

براساس گفته‎های در Nikkei، هر سه مدل آیفون 8 پشت شیشه‎ای خوهند داشت. بدن شیشه ای که دور آن از آلومینیوم یا قاب فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

اپل به طور آزمایشی تصمیم گرفته است که تمام مدل‎های 5.5 اینچی، 5 اینچی و 4.7 اینچی از پشت شیشه‎ای بهره مند شوند، خروج از بدنه کاملا فلزی یکی دیگر از تصمیمات اتخاذ شده توسط اپل در حال حاضراست و لنزها به احتمال زیاد برای آیفون های جدید سال بعد جهت استفاده از پشت شیشه‎ای پشتبانی خواهند نمود. این کار می تواند موجب این امر شود که شما برای عکس های سلفی خود نیاز به عکاسی با دوربین جلویی دستگاه نداشته باشید و بتوانید با کیفیت بیشتر با دوربین پشت گوشی استفاده کنید. حال این سوال پیش می آید پس چرا دوربین جلو حذف نشده تا بتوان از آن، کارایی بهتری در گوشی استفاده نمود که بهترین پاسخ همان تماس تصویری و FaceTime باشد.

دوربین

وبلاگ ژاپنی Macotakara ادعا کرده است، که آیفون 5 اینچی سال آینده، بدون هیچ تغییر در هر یک از مشخصات آن رونمایی خواهد شد. به نظر می رسد که مربوط به آیفون 8 باشد، اما این گزارش به اینکه آیا  طراحی آن به صورت تمام شیشه ای (جلو و عقب)است یا خیر. در عوض، Macotakara می گوید آیفون 5 اینچی در حد و اندازه مشخصات مشابه آیفون 7S و آیفون 7S پلاس خواهد بود. البته مشخصات نهایی برای همه گوشی ها در سه ماهه دوم اپل از سال مالی 2017 تصمیم گرفته خواهد شد.

پردازشگر سریع A11

طبیعتا در هر مدل جدید چه در گوشی چه در وسایل دیجیتالی، یکی از رایج‎ترین پیشرفت ها، پردازش سریع توسط آن بایستی باشد. این پدیده هم نباید در مورد آیفون 8، نسل بعدی گوشی‎های اپل دور از انتظار باشد. از آنجا که A10 پردازنده است که تقریبا 40٪ سریعتر از نسل قبلی خود است، پردازنده A11 نیز می تواند همین مقدار نسبت به نسل قبلی خود پشتیبانی کند.

با تمام این تفاسیر اگر تمام شایعات به واقعیت بپیوندد، اپل می تواند طرفداران خود را راضی نگه دارد و امید داشته باشیم که اپل دیگر از مدل‎های کلیشه ای و منتظر مدلی، صرف اینکه صفحه نمایش بزرگتر و پردازشگر سریع‎تری داشته باشد. نباشیم.

اگر این توضیحات موجب رضایت یا تامل شما شد می توانید با گذاشتن نظرات تیم ما را یاری دهید و برای آشنا شدن با دیگر اخبار مربوط به نسل بعدی آیفون می توانید به صفحه گوگل‎پلاس و توییتر مراجعه نمایید.