تصاویر درز کرده از سازندگان قاب، شباهت آیفون 5se به 5s

گزارش‌های متعددی برای یک آیفون 4 اینچی منتشر شده است. به طور خلاصه این یک جانشین برای آیفون 5s (که در سال 2013 عرضه شد) با طراحی و سخت افزار آپدیت شده است. اپل مطمئناً بسیاری از المان‌های آیفون 5s را حفظ می‌کند، هنوز هم آیفون 5s یک طراحی جذاب و زیبا محسوب می‌شود.

به تازگی تصاویری منتشر شده که ادعا می‌گردد از سوی یکی از سازندگان کیس برای آیفون 5se است. این طرح آیفون 5se را با طراحی تقریباً شبیه به آیفون 5 که در سال 2012 عرضه شد، ترسیم کرده است؛ صفحات فلزی در پشت، روکش شیشه‌ای در بالا، پشت و پایین، و یک دوربین فیس تایم بالای بلندگو درست در وسط پنل جلویی.

طبق گفته‌ی منبع دستگاه جدید در مقایسه با آیفون 5s غیر قابل تشخیص است و این بدان معناست که کیس‌های آیفون 5s نیز قابل استفاده هستند. البته این تمام ماجرا نیست. این رندر نشان می‌دهد که دکمه پاور در کنار دستگاه همانند نسل ششم آیفون قرار دارد. علاوه بر این سازنده کیس گفته که لبه‌های دستگاه و پانل شیشه جلو کمی خمیده می‌شوند. اما طرح‌های منتشر شده از سوی OnLeaks جابجایی دکمه پاور را نشان نمی‌دهد و دستگاه دارای یک دوربین برآمده است.

اگر چه این رندر تاچ آی‌دی را نمایش نمی‌دهد، اما قطعاً اگر اپل می‌خواهد این آیفون از Apple Pay پشتیبانی کند، حسگر اثر انگشت استفاده می‌گردد. برای قطعات داخل دستگاه نیز شایعات مشخصات مقابل را ارائه داده‌اند: تراشه A9 به همراه M9، پشتیبانی از تصاویر زنده، دوربین iSight به روزرسانی شده و تراشه NFC. این دستگاه در رنگ‌های طلایی، رز گلد، نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌گردد. برای ظرفیت نیز 16 و 64 گیگابایت در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود با قیمت تقریبی فعلی آیفون 5s عرضه شود.

شایعات در گذشته به 15 مارس برای روز معرفی این آیفون اشاره می‌کردند اما طبق شایعات جدید تاریخ عرضه از 18 ماه مارس به 22 مارس تغییر یافته است. گفته می‌شود که اپل خود را برای یک کمپین پیش فروش آماده می‌کند.

2iPhone-5se-leaked-renders 3iPhone-5se-leaked-renders 4iPhone-5se-leaked-renders 5iPhone-5se-leaked-renders 6iPhone-5se-leaked-renders 7iPhone-5se-leaked-renders