ترکش‌های نبرد پتنتی با اپل؛ توقف فروش محصولات Withings نوکیا توسط اپل

کمپانی اپل و نوکیا در حال حاضر در دادگاه با یکدیگر روبرو هستند. شرکت فرانسوی Withings را، نوکیا چندی پیش خریداری کرد و محصولات این برند در فروشگاه‌های اپل به فروش می‌رسید. حال اپل اقدام به حذف محصولات این برند از فروشگاه آنلاین خود و خرده فروشی‌ها کرده است. Withings محصولات هوشمند برای سلامتی همانند تحلیلگر هوشمند بدن، فشارسنج بی‌سیم، Cardio Scale (ترازویی با قابلیت بررسی سلامت قلب و عروق) و … تولید می‌کند. در حال حاضر دیگر امکان خرید هیچ کدام از این محصولات از طریق اپل وجود ندارد.

نوکیا در بهار سال 2016 این کمپانی فرانسوی را با پرداخت 192 میلیون دلار به دست آورد که با واحد بهداشت دیجیتال غول سابق تولید گوشی همراه تلفیق شده است.

نوکیا و اپل سر ختراع در دادگاه‌ها با یکدیگر درگیر هستند. این اپل بود که اولین حرکت را انجام داد و دادخواستی را بر علیه نوکیا و سازمان‌های همکار با موضوع ضدتراست ارائه داد و آن‌ها را به اخاذی و دریافت پول بیشتر از حق متهم کرد. نوکیا در پاسخ شکایت اپل، شکایت‌هایی را برای نقض 40 حق اختراع در 11 کشور انجام داد. این پتنت‌ها برای صفحه نمایش، رابط کاربری، نرم افزار، آنتن، تراشه‌ها و برنامه نویسی ویدویی می‌باشند.

در حالی که اپل، نوکیا را متهم به پول گرفتن از طریق انتقال غیر قانونی حق اختراع متهم کرده است، نوکیا عدم توافق را دلیلی برای دفاع از حقوق خود می‌داند. مثل همیشه شاید حقیقت چیزی میان این دو ادعا باشد.

منبع: Mac Rumors