تجزیه‌ی Macintosh 128K توسط iFixit ، یک روایت خاطره انگیز

همانطور که اطلاع دارید چندی پیش مراسم سی امین سالگرد مک برگزار شد و اپل برنامه های زیادی برای این جشن در نظر گرفته بود و علاوه بر تغییرات گسترده در مک استور و بخش بازی ها و برنامه های اختصاصی ، چندین نمایشگاه و سخنرانی نیز برگزار کرد .

 

سایت معتبر iFixit در زمینه ی سخت افزاری و تعمیر و تجهیز قطعات مختلف فعالیت میکند و تجزیه هایی که به طور کامل از دیوایس های مختلف و برندهای مختلف انجام میدهد ، جزو پرطرفدارترین عکس های دنیای مجازی هستند که قبلا نیز تعداد زیادی از آنها را به طور کامل در سایت اپل اپس قرار داده ایم . این تجزیه ها به شما اجازه میدهند تا قطعات داخلی و نحوه ی جایگیری آنها را درون دستگاه مختلف دیجیتالی ببینید .

 

اینبار نیز این گروه اقدام به جداسازی و تجزیه ی قطعاتی مدل خاطره انگیزی به نام Macintosh 128K کرده اند که درواقع جد بزرگ آی مک های امروزی محسوب میشود . این مدل دارای پردازنده ی 8 مگاهرتزی از نوع Motorola 68000 ، مانیتور CRT با تراکم پیکسلی 72 dpi ، یک فلاپی درایو 3.5 اینچی ، یک موس یک دکمه ای ، یک کیبورد hefty و حافظه ی ذخیره سازی 400 کیلو بایت بوده است ؛ اما با این حال ، در آن زمان 2495 دلار به فروش میرفته است که معادل 5594 دلار امروز بوده است !!

 

در زیر میتوانید این تصاویر جالب را از این دستگاه و مقایسه ی آن با نسل امروزی آی مک مشاهده کنید ( برای مشاهده در سایز اصلی بر روی آنها کلیک نمایید ) :

 

xNlmiE4MQXufiEQ5.medium1GLFJMUyGekPABkb.medium

5TNdCqEgjKcuCa2c.mediumAwgXEL5dnYbIVWuo.medium

CyS1JjC1hMyyVMXv.mediumEijT4aOYpqVrdO5h.medium

EvggAoikqTGtMQah.mediumICasdFphW5hGR5cd.medium

LOlk3B3JVKSQsM3v.mediumMK4YKTmnQRePiHCu.medium

oLvgZWewsc3YDjB3.mediumQ1ifW2jIp4glEexo.medium

qRsNPsANHAouBdhs.mediumTKwEIXZjKETiG6WR.medium

ubvSCBDUANvJobvJ.mediumuMKOTMLSYqaLi6xt.medium

UXqRcXGL2uvBbqyS.mediumvjQP1u4ClRvJTarO.medium

vRqWaZHRjldPNLSI.mediumwPmgnbEyDNWTbKEa.medium

 

 

شما عزیزان میتوانید برای مشاهده ی تصاویر بیشتر و اطلاعات تکمیلی به سایت iFixit مراجعه کنید .