تاخیر در عرضه ی Office برای آیپد

خبرگزاری رویترز گزارش داده است شرکت مایکروسافت در سال های گذشته در بازار تلفن های همراه زیاد موفق نبوده است مخصوصاً اینکه این شرکت نتوانسته است  مطالبات کاربران آیفون و آیپد را برآورده کند.

این مشکل می تواند بزرگترین و گرانترین اشتباه در طول تاریخ شرکت مایکروسافت باشد.

A Microsoft Office logo is shown on display at a Microsoft retail store in San Diego

شکست مایکروسافت در بازار تلفن های هوشمند دو طرفه است—-> نه تنها عرضه ی دیر هنگام سیستم عامل این شرکت با نام Windows Phone باعث شد از بازار سیستم عامل ها عقب بماند بلکه این شرکت در ارائه ی برنامه ی آفیس در سیستم عامل iOS نیز بسیار کند عمل کرده است.

خبر رسیده است برنامه ی آفیس برای آیفون و آیپد نوشته شده و آماده است ولی Satya Nadella مدیرفروش جدید این شرکت که در فوریه جانشین استیو بالمر شد هنوز دستور انتشار برنامه ی آفیس برای سیستم عامل iOS را نداده است.

microsoft-office-ipad-e1337789691173

همزمان با تاخیر مایکروسافت کاربران آیفون و آیپد برای رفع نیازهای ویرایش متن در حال رو آوردن به برنامه های جایگزین مانند Google Docs یا Quibs یا Evernote هستند. این برنامه ها یک ورژن برای کامپیوتر ها و یک ورژن برای آیفون و آیپد دارند که استفاده از آن ها را بسیار اسان می کند.

با توجه به تعداد کاربران آیپد که به 200 میلیون دستگاه می رسد مایکروسافت با تاخیر در عرضه ی آفیس برای آیپد 2.5 میلیارد دلار در سال از کاربرانی که به جای استفاده از آفیس از برنامه های دیگر استفاده کرده اند ضرر کرده است.

به نظر برخی تحلیل گران حتی اگر مایکروسافت به زودی ورژن آفیس برای آیفون و آیپد را عرضه کند بازهم برای این شرکت دیر شده است که بتواند مشتریان از دست رفته ی خود را بازگرداند