تاثیر تغییر فایل سیستم؛ مقایسه سرعت iOS 10.2.1 با اولین نسخه آزمایشی iOS 10.3

اپل چند روز پیش اولین نسخه آزمایشی iOS 10.3 را منتشر کرد که ویژگی‌های جدید از جمله Find My AirPods به آن اضافه شده است. یک تغییر اساسی در این نسخه از سیستم عامل ایجاد شده و آن تغییر فایل سیستم می‌باشد.

اپل برای اولین بار از APFS در نسخه آزمایشی macOS Sierra استفاده نمود که البته در نسخه نهایی آن زمان عرضه نشد. انتظار همگان این بود که اپل فایل سیستم خود را با iOS 11 در دسترس کاربران قرار بدهد اما ظاهراً این کمپانی تصمیم گرفته است در همین نسخه 10 این تغییر را ایجاد کند. اپل اعلام کرده که با آپدیت به iOS 10.3، فایل سیستم به صورت خودکار به APFS تغییر می‌کند.

در میان پیشرفت‌های دیگر، سرعت این فایل سیستم نیز بهبود قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود داشته است. دو ویدیو در ادامه قرار داده شده که تست سرعت برای آیفون 6 و آیفون 6s با سیستم عامل‌های iOS 10.2.1 و iOS 10.3 (آزمایشی) انجام شده است. به طور مثال بوت شدن آیفون 6s، آیفون 6 و آیفون 5s حداقل 3 تا 7 ثانیه سریع‌تر شده است. این افزایش سرعت به احتمال زیاد به خاطر سرعت بیشتر APFS در خواندن اطلاعات است. سرعت بارگذاری برنامه‌ها نیز کاهش یافته است که این تغییر ،به خصوص زمان باز کردن بازی و برنامه‌های سنگین، بیشتر قابل درک است.

اپل احتمالاً نسخه نهایی iOS 10.3 را در ماه مارس و هم زمان با معرفی آيپدهای جدید عرضه می‌کند. می‌توانید دو ویدیو گفته شده را در ادامه مشاهده و دانلود نمایید.