به گزارش مؤسسه‌ی Greenpeace: اپل شرکتی با منابع انرژی ۱۰۰٪ پاک

مؤسسه‌ی Greenpeace به تازگی گزارشی در مورد میزان منابع تجدیدپذیری که توسط شرکت‌های اینترنتی بزرگ استفاده می‌شوند منتشر کرده است، به علاوه‌ی شرکت‌هایی که در زمینه گوشی‌های همراه فعالیت دارند. صدرنشین این لیست اپل است که ظاهراً سرویس‌های iCloud و iTunes را به طور ۱۰۰٪ با انرژی‌ای پاک می‌گرداند. این شرکت زمین‌های بزرگی پر از صفحات خورشیدی دارد که انرژی دیتاسنترهای واقع در کالیفرنیای شمالی این شرکت را تأمین می‌کند و نیز در حال برنامه‌ریزی برا تأمین انرژی دیتاسنترهای خود در نوادا با انرژی خورشیدی و حرارتی است. انرژی دیتاسنترهای Oregon و کالیفرنیا در حال حاضر در همکاری با شرکت‌های فعال در زمینه‌ی انرژی بادی تأمین می‌شود.

20140403-112223.jpg

جایگاه دوم از آن گوگل است که ۳۴ درصد از دیتاسنترهای آن با انرژی سبز کار می‌کنند. سرویس‌هایی که مشمول این ۳۴ درصد می‌شود عبارتند از یوتیوب، پلی استور، جیمیل و بسیاری دیگر از سرویس‌های گوگل که ما روزانه استفاده می‌کنیم. گوگل در اوکلاهوما و کالیفرنیای شمالی با شرکت‌های فعال در زمینه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر در حال همکاری است.

در بین این شرکت‌ها آمازون بدترین وضعیت را دارد. عمده دلیل این مسئله عدم شفاف‌سازی این شرکت در مورد نوع منابع انرژی‌ای است که استفاده می‌کند. ظاهراً تنها دو درصد از انرژی دیتاسنتر عظیم این شرکت در ویرجینیای شمالی از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

انرژی پاک مسئله‌ی مهمی است و دیدن این که شرکت‌های فناوری‌ای که ما درگیر فعالیت‌های آن‌ها هستیم نیز در جهت دوستی هر چه بیشتر با طبیعت قدم برمیدارند موضوع مطلوبی است. البته جنبه‌های مختلفی وجود دارند که شرکت‌های تولیدکننده‌ی شریک با این شرکت‌ها نیاز است به آن‌ها توجه کنند. اما این مسئله‌ی دیگری است. متن کامل این گزارش را در این آدرس می‌توانید بخوانید. اطلاعات در مورد شرکت آمازون را در صفحه‌ی ۴۵ ، اپل را در صفحه‌ی ۴۶ و گوگل را در صفحه‌ی ۵۲ می‌توانید بخوانید.