به زودی: امکان بوت چندگانه بین نسخه‌های مختلف آی‌اواس بر روی آیفون و آیپد

به خاطر دارید که چندی پیش خبری در مورد هکر Winocm و این که قادر به بوت سه‌گانه‌ی یک دستگاه آیپد دو بین آی‌اواس ۵، ۶ و ۷ شده بود منتشر کردیم. او مطمئن بود که کسی قرار نیست حرف او را باور کند. به همین خاطر ویدیویی از این کار را نیز بر روی یوتیوب منتشر کرد. حتی لغت فوق‌العاده نیز برای توصیف این کار کافی نیست.

Winocm در مورد نحوه‌ی انجام کار و ارائه‌ی جزئیات بیشتر تا به اکنون سکوت کرده بود. و به خاطر نوع کار انجام گرفته نیز بسیاری از ما تصور می‌کردیم قرار نیست شاهد عرضه‌ی عمومی نحوه‌ی انجام چنین کاری باشیم. اما این طور که پیداست قرار است Winocm به زودی ابزاری که برای انجام این کار استفاده کرده بود را به طور عمومی منتشر کند.

این خبر از توییتی که از سوی Winocm در پاسخ به توییت یکی از کاربران مبنی بر آرزوی داشتن امکان بوت دوگانه همانند آنچه که در ویدیو نشان داده شده بود ارسال شده است آشکار گشته است:

20140331-161917.jpg

متاسفانه جزئیات بیشتری حول این موضوع منتشر نشده است. اما Winocm تا به این جای کار اعلام کرده است که هیچ یک از ابزارهای iTunes و Evasion در انجام این کار استفاده نشده‌اند و هیچ یک از نسخه‌های آی‌اواس که مورد استفاده قرار گرفته‌اند ساین‌شده نیستند. خوشبختانه این که ابزاری برای انجام این کار منتشر خواهد شد نحوه‌ی دقیق‌تر انجام کار را روشن خواهد ساخت. خبری در مورد دستگاه‌هایی که قرار است پشتیبانی شوند نیز در دست نیست. اما مطابق آنچه که در ویدیو دیدیم، پشتیبانی از آیپد ۲ با پردازنده‌ی A5 (و شاید آیفون 4s با همین پردازنده) حتمی است.

تنها کاری که فعلاً از دستمان ساخته است نشستن و صبر کردن است. اما به محض آن که اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر شود شما را در جریان کار قرار خواهیم داد.