بررسی شایعات آیفون 7 ، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت سوم؛ صفحه نمایش و بخش دوم طراحی و ساختار]

در قسمت اول این بررسی علاوه بر مقدمه، به سخت افزار اشاره نمودیم. قسمت دوم تنها به موارد طراحی و ساختار مربوط می‌شد. در قسمت سوم به سایر موارد طراحی و ساختار، و صفحه نمایش و رزولوشن دستگاه می‌پردازیم.

 

استفاده از صفحه نمایش یاقوت کبود ممکن است در نهایت به واقعیت بدل شود

ما انتظار داشتیم که آیفون 6 با یک صفحه نمایش سخت یاقوت کبود همراه باشد، اما این اتفاق رخ نداد. آیفون 6s نیز از آن بهره نبرد، اما با این حال اپل واچ با این کانی پوشانیده شد. در نتیجه بار دیگر کارخانه شایعه سازی خبر از حضور یاقوت کبود در آیفون 7 می‌دهد؛ امیدواریم!

شارژر القایی بی‌سیم؟ می‌توان روی آن حساب کرد

شارژر بی سیم نیز ممکن است در سال 2016 به خانواده اپل کمک کند، گفته می‌شود که آیفون 7 با یک شارژر خاص عرضه می‌گردد که ممکن است کمی هم شبیه به شارژر اپل واچ باشد. چرا هیچ آیفونی تا کنون با شارژرهای بی سیم عرضه نشده است؟! خب، یکی از این دلایل مشکلی که تا میانه‌ی سال 2015 وجود داشت، می‌تواند باشد. شارژر بی سیم القایی نمی‌توانست انرژی را از طریق فلز انتقال دهد اما به لطف تکنولوژی WiPower کمپانی کوالکام که در اواخر ماه ژانویه خبر آن منتشر شد، همه‌ی گوشی‌های فلزی می‌توانند از اینگونه شارژرها بهره ببرند. کوالکام یک استاندارد جدید را در شارژرهای بی سیم رقم زده است که نام Rezence را بر آن نهاده است.

طرح‌های مفهومی از آیفون 7 (برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی بر روی آن‎ها کلیک کنید)

دوربین دوگانه در پشت دستگاه؟

زمزمه‌هایی برای متفاوت بودن دوربین آیفون 7 به گوش می‌رسد، یکی برای موارد معمولی و دیگری برای ثبت اطلاعات عمیق‌تر (همانند HTC One M8 و دیگر دستگاه‌ها). نمی‌توان به این خبر زیاد دل بست تا زمانی که یک تصویر و مشخصه از آن به بیرون درز کند و امید ما را برای این ویژگی بالاتر ببرد.

حذف برآمدگی دوربین و خطوط آنتن

یکی دیگر از شایعات دیگری که مطرح شده بحث حذف برآمدگی دوربین و خطوط آنتن است. این دو فاکتور پس از عرضه آیفون 6 موجب نارضایتی بسیاری از کاربران شد. البته این خطوط حذف نمی‌شوند و تنها پوشانده می‌شود، اما به طور حتم باید این تغییر جوری باشد که آنتن دهی را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر ممکن است خیلی تخیلی باشد!

اپل پتنتی را برای صفحه نمایش‌های قابل انعطاف ثبت کرده است، پس از آن طبق معمول شایعات آن را به آیفون بعدی یعنی آیفون 7 ارتباط دادند و ادعا کردند که این ویژگی در آیفون 7 استفاده می‌شود. در این زمان چنین طراحی نوآورانه‌ای از ساکنین کوپرتینو انتظار نمی‌رود، اما با این حال عرضه چنین آیفونی یک روزی مطمئناً عملی خواهد شد. اما تا این لحظه مطمئن هستیم که اپل قصد عرضه چنین دستگاهی را در سال 2016 ندارد.

221399-image

حق اختراع ثبت شده توسط اپل

221398-image

طرح مفهومی با الهام از پتنت ذکر شده

 

شایعهاحتمال
ساخت از Liquidmetal یا یک آلیاژ سفارشی آلومینیومدارد
تلفیق صفحه نمایش و تاچ آی‌دیدارد
نازک‌ترین آیفون ساخته شده تا کنوندارد
صفحه نمایش یاقوت کبوددارد
شارژر القایی بی‌سیمدارد
حذف پورت 3.5 م.مدارد
صفحه نمایش‌های انعطاف پذیرندارد
پورت USB نوع Cندارد
دوربین دوگانهندارد
حذف دکمه هومندارد
صفحه نمایش AMOLED ندارد

صفحه نمایش

شایعات متعددی در این باره منتشر شده است، برخی بر این باورند که اپل صفحه نمایش‌های AMOLED را در سال 2018 استفاده می‌کند. عده‌ای دیگر کوچ اپل از LCD به سوی AMOLED را در سال 2019 محتمل می‌دانند. ما نیز این باور را داریم که این اتفاق سرانجام رخ می‌دهد اما استفاده از صفحه نمایش AMOLED در آیفون 7 بعید است.

طبق گزارشات، غول تکنولوژی یک کارخانه‌ی مخفی در تایوان برای تولید صفحه نمایش دارد، که گفته می‌شود در حال کار بر روی صفحه نمایش‌های micro-LED برای آینده است. با این وجود، این امر می‌تواند به اپل بسیار کمک کند و این کمپانی را از تامین کننده‌های شخص ثالث برای صفحه نمایش جدا سازد. این کارخانه تایوانی مخفی، بر روی صفحه نمایش‌های نازک‌تر با بهره‌وری بهتر از انرژی کار می‌کند.

مواردی که به اندازه و رزولوشن مربوط می‌شود، هنوز اخبار و شایعات قابل بحثی منتشر نشده است. البته 2 گزینه بیشتر وجود ندارد: یا اپل می‌خواهد رزولوشن آیفون بعدی را افزایش دهد و یا نمی‌خواهد! با این حال انتظار داریم که آیفون 7 با یک صفحه نمایش 4.7 اینچی، رزولوشن 750 با 1334 پیکسل همراه باشد که در نتیجه تراکم پیکسلی 326ppi خواهد داشت. در حالی که آیفون 7 پلاس با صفحه نمایش 5.5 اینیچی و 1080 که تراکم پیکسلی 401 در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد، عرضه خواهد شد؛ بیشترین تراکم پیکسلی که تا کنون ساکنین کوپرتینو ارائه داده‌اند. این همان مشخصاتی است که در هر دو نسل آیفون 6 و 6s به معرض نمایش گذاشته شد.

البته یک شایعه در رابطه با صفحه نمایش آیفون 7 پخش شد. اپل در حال توسعه درایورهای صفحه نمایش برای آیفون 7 و 7 پلاس بود که با افزایش وضوح و مصرف باتری بهتر همراه بودند. اما اپل از برنامه عقب افتاده و رو به Synaptics آورد، یکی از تامین کنندگان برای تاچ و دراریور صفحه نمایش.

سایر قسمت‌های این مطلب:

بررسی شایعات آیفون ۷، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت اول؛ مقدمه و سخت افزار]

بررسی شایعات آیفون ۷ ، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت دوم؛ بخش اول طراحی و ساختار]

بررسی شایعات آیفون 7 ، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت چهارم؛ لمس 3D، باتری،دوربین،قیمت، عرضه]