با Orient از شر تصاویر کج خلاص شوید

Horizon را به یاد دارید؟ اپلیکیشنی که شما را قادر می‌ساخت فارغ از این که گوشی خود را چگونه نگه دارید همواره ویدیوهایی با کادر افقی و غیرکج بگیرید. Orient نیز دقیقاً همین نقش را ایفا می‌کند، اما برای تصاویر.

 

 

کار با اپلیکیشن بسیار سرراست است. یک نسبت طول به تصویر و یک فیلتر انتخاب می‌کنید و سپس شروع به عکس‌گرفتن می‌کنید. Orient از شتاب‌سنج و ژیروسکوب داخلی آیفون استفاده می‌کند تا مطمئن شود تصاویرتان همواره صاف است، فارغ از این که دستتان چقدر گوشی را کج نگه داشته باشد.

 

 

اگر با اپلیکیشن Horizon کار کرده باشید با اشکال عمده‌ی این طیف از اپلیکیشن‌ها آشنا هستید. هر قدر گوشیتان کج‌تر شود کادر نیز برای افقی‌ماندن می‌چرخد و این به معنی کراپ‌شدن تصویر و پایین‌آمدن رزولیشین است. این مساله در مورد ویدیو چندان مهم نیست، زیرا دوربین 8 مگاپیکسلی تعداد پیکسل قابل‌قبولی نسبت به تعداد پیکسلی که برای ضبط یک ویدیوی کیفیت بالا نیاز دارید در اختیارتان می‌گذارد. اما در مورد تصویر این عمل به طرز محسوسی بر روی نتیجه‌ی کار تاثیر دارد. طبیعتاً این کوچک‌تر شدن کادر هزینه‌ای است که باید در برابر صاف‌ماندش پرداخته شود. البته مسلم است که هر قدر گوشیتان چرخش کمتری داشته باشد نتیجه نیز بهتر خواهد شد.

 

 

با این حال این اپلیکیشن کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. اگر از تلاش برای صاف نگه‌داشتن دستتان خسته شده‌اید و از این کار هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اید، می‌توانید این اپلیکیشن را از این لینک به قیمت 99 سنت از اپ‌استور خریداری کنید و از این به بعد کار را به آن بسپارید.

 

نسخه‌ی کرک‌شده‌ی Orient نیز به محض انتشار بر روی سایت قرار خواهد گرفت.