با Cortana آشنا شوید؛رقیبی سر سخت برای Siri

مایکروسافت غول نرم افزاری دنیا آپدیت نسخه ویندوز فون بعدی (8.1) را در ماه آینده منتشر می کند.

همراه این آپدیت ، سرویس دستیار صوتی جدید و اختصاصی مایکروسافت به نام Cortana (کورتانا) به دستگاه های ویندوز فونی خواهد آمد. این سرویس بسیار شبیه به دستیار صوتی شرکت های اپل ، سیری و گوگل   (Google Now) می باشد که بنظر می رسد مایکروسافت اینبار با قدرت بیشتری به سوی رقیبان آمده است. این دستیار صوتی جدید دارای ویژگی های برجسته ای می باشد که دو شرکت رقیب یعنی اپل و گوگل آن را در اختیار ندارند و ممکن است این برگ برنده ای برای مایکروسافت باشد در ادامه با جندین ویژگی Cortana آشنا خواهیم شد:

 

Microsoft Cortana (UI)

Tom Warren نویسنده سایت خبری The Verge درباره کورتانا که این نام از سری بازی های Halo گرفته شده می گوید این سرویس جایگزین Bing در ویندوز 8.1 خواهد شد:

این دستیار صوتی با یک حرکت دایره وار انیمیشنی بسیار جالب همراه با کارکتر جنس مونث شروع می شود. کورتانا هنگام فکر کردن یا جستجو با انیمیشن زیبایی شروع به کار خود می کند که این افکت و تنوع سازی در سیری اپل دیده نمی شود

تصویری از محیط کاربری این سرویس:

Microsoft Cortana (Settings)

بخش مهمی از Cortana توانایی ذخیره اطلاعات و داده ها در یک سیستم نوت بوک می باشد.نوت بوک به دستیار صوتی کورتانا اجازه خواهد داد که به اطلاعاتی چون : داده های موقعییت مکانی،رفتار ها،اطلاعات شخصی،یادآوری ها و دفترجه تلفن دسترسی داشته باشید.

همچنین کورتانا می تواند خطوط هوایی پرواز یا ایمیل های منشن (یاد شده) شده را همانند Google Now در نوار اطلاعیه (Notification Center) مطلع می کند. به احتمال زیاد در ماه June امسال از نسخه جدید Windows Phone 8.1 برای دیوایس های اسمارت خود منتشر می کند و انتظار می رود برجسته ترین ویژگی این نسخه سیستم دستیار صوتی جدید می باشد.