باگ سیری برطرف شد؛ دسترسی به تصاویر و مخاطبین بدون وارد کردن رمز عبور

اخیراً یک باگ در جستجوی سیری پیدا شده بود که افراد را قادر می‌ساخت بدون وارد کردن رمز عبور به تصاویر و مخاطبین آیفون 6s و آیفون 6s پلاس دسترسی داشته باشند. این اتفاق با درخواست از سیری برای جستجو در تویتر آغاز می‌شد. اگر سیری با تویتر یکپارچه باشد و شما از لمس سه بعدی استفاده نمایید، وارد شدن به مخاطبین تنها با انتخاب گزینه Add to existing contacts امکان پذیر بود. از همین جا امکان دسترسی به تصاویر نیز فراهم است. این فرآیند هکرها را قادر می‌ساخت که بدون تلاش برای به دست آوردن پسورد به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

حال اپل به جای اینکه برای سیستم عامل خود یک به روز رسانی را انجام بدهد، ترمیم را در سرور خود انجام داده است و بهره برداری از این روش را غیر ممکن ساخته است. حال کسانی که بخواهند از این روش به تصاویر و یا مخاطبین در آیفون 6s و و آیفون 6s پلاس استفاده کنند باید هویتشان تایید شود و یا از پیشرفت باز داشته می‌شوند.

به نظر می‌رسد که اپل پس از عرضه‌ی iOS 9.3 و به فاصله‌ی کمی از آن iOS 9.3.1، برای اینکه در اذهان عمومی تاثیر منفی نداشته باشد از به روز رسانی جدید خودداری کرده است. iOS 9.3.1 تنها 6 روز پس از عرضه‌ی iOS 9.3 به دست کاربران رسید که مشکل لینک‌ها را برطرف نمود. iOS 9.3.2 نیز که یک نسخه آزمایشی است به فاصله‌ی 7 روز از iOS 9.3.1 عرضه شد. از طرفی دیگر نسخه‌ای از iOS 9.3 برای دستگاه‌های قدیمی منتشر شد.

در عوض اپل مشکل را در سرور خود حل کرده است. مهمترین مسئله این است که این باگ به سرعت برطرف شده  و در حقیقت اپل این مشکل را با اضافه کردن یک حل کرده است و کاربران لازم به انجام کاری نیستند.