بازی Flappy Bird ماه آگوست و با گیم‌پلی چندنفره به اپ استور باز می‌گردد

Dong Nguyen سازنده‌ی بازی Flappy Bird شب گذشته در مصاحبه‌ای با Kelly Evans از سرویس CNBC اعلام کرد که این بازی را در ماه آگوست به اپ استور باز خواهد گرداند. بر اساس گفته‌های Nguyen نسخه‌ی جدید Flappy Bird به صورت چند نفره بوده و به اندازه‌ی نسخه‌ی قبل اعتیادآور نخواهد بود.

فوریه‌ی گذشته بود که Nguyen به طرز غیرمنتظره‌ای Flappy Bird را به دنبال محبوب‌شدن بسیار زیاد آن و به خاطر توجه زیادی که به این بازی صورت گرفته بود از اپ استور حذف کرد. یک هفته پیش از این اتفاق او توییتی کرده بود که در آن نوشته شده بود آرامش من را بازگردانید. در زمانی که بازی در اوج محبوبتش قرار داشت٬ روزانه نزدیک به ۵۰ هزار دلار درآمد از طریق تبلیغاتی که درون بازی به نمایش درمی‌آمدند نصیب Nguyen می‌شد که این مسئله سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرد.

flappy-bird

در طی مصاحبه‌ای با Rolling Stone در ماه مارس٬ Nguyen اعتراف کرد که یکی از علت‌های خارج‌کردن بازی از اپ استور٬ علاوه بر توجه بسیار زیادی که از سوی رسانه‌ها متوجه این بازی شده بود٬ پیام‌های تأسف‌باری بود که از سوی بازیکنان در مورد اعتیادشان به بازی دریافت می‌کرد. Nguyen همچنین اضافه کرد که خود او نیز در دوران جوانی و در مقطع مدرسه با مشکلات متعددی ناشی از اعتیاد به بازی‌های ویدیویی درگیر بود و از بابت ساخت محصولی اعتیادآور با عنوان Flappy Bird احساس گناه می‌کرد.

پس از آن که Flappy Bird از اپ استور حذف شد٬ صدها کپی از این بازی در اپ استور عرضه شد و بسیاری از برنامه‌نویسان سعی کردند گوشه‌ای از موفقیت Nguyen برای خودشان رقم بزنند. به طوری که در پایان ماه فوریه٬ یک سوم از بازی‌هایی که در یک بازه‌ی ۲۴ ساعته عرضه شدند کاملاً برگرفته از بازی Flappy Bird بودند. اگر چه کپی‌های این بازی این اواخر از رونق افتاده‌اند٬‌ ولی می‌توان حدس زد که طرفداران Flappy Bird از بازگشت نسخه‌ی اصلی آن به اپ استور استقبال کنند. Nguyen در مورد این بازی‌ها گفته است که مردم می‌توانند کپی‌های متعددی از این بازی بخاطر سادگی آن بسازند٬ اما هیچ‌گاه موفق به ساخت یک Flappy Bird دیگر نخواهند شد. Nyugen از قابلیت چندنفره‌بودن بازی به عنوان قابلیتی نو در نسخه‌ی بعدی خبر داده است٬ اما مشخص نیست که منظور از کمتر اعتیادآور بودن چیست.