بازی خاطره‌انگیز آتاری دستی این بار در آی‌اواس

با شیوع گوشی‌های هوشمند، اگر چه سبک و نسل بازی‌ها به کلی عوض شده‌است، اما همواره در پی آن بوده‌ایم که به نحوی بتوانیم خاطرات انجام بازی‌های گذشته را برای خودمان زنده کنیم. در این بین شاید خیلی‌هایمان توجه به کنسول‌هایی مانند آتاری و سگا داریم و یک کنسول دیگر بسیار خاطره‌انگیز را فراموش کرده‌ایم: آتاری دستی

 

com.mobilife.mobigames.ataridasti

 

شاید نام بازی‌های این پست برایتان آشنا نباشد، اما به احتمال بسیار زیاد آن‌ها را در دوران کودکی انجام داده‌اید. این بازی‌ها در دورانی که اکثریت ما گجتی به نام آتاری دستی را (که در آن زمان کنسول بازی قابل‌حملِ قابلی بود) همراه داشتیم، یکی از بازی‌های پرطرفدار این کنسول بودند و اگر بخواهیم با زمان حال مقایسه کنیم حکم Most Wanted کنسول را داشتند. حال اگر گوشی هوشمند دارید، به لطف دو بازی‌ای که در این پست معرفی می‌شوند می‌توانید خاطرات خود را دوباره زنده کنید.

 

بازی اول با نام Brick Racer حاصل کار یک برنامه‌نویس ایرانی به نام مجتبی کمیلی است. این بازی شباهت زیادی به تصویری که ما از این بازی در ذهن داریم دارد. کنترل بازی به راحتی با تپ‌کردن صورت می‌گیرد و گیم‌پلی آن نیز روان است.

 

screen568x568 (1)

 

این بازی از گیم‌سنتر نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند مدت‌ها شما را درگیر ردشدن از رکورد دوستانتان کند.

 

screen568x568 (3)

 

اما نکته‌ای که شخصاً من را اذیت می‌کند، این است که روند زیاد‌شدن سرعت بازی به طریقه‌ی درستی صورت نمی‌گیرد. شما به وضوح متوجه افزایش آنی سرعت می‌شوید و این افزایش به فرمی است که از امتیاز 4000 به بعد دیگر ادامه‌ی بازی واقعاً چالشی اساسی است. ولی با این حال ارزش امتحان‌کردن را دارد.

 

Brick Racer را می‌توانید از این لینک به رایگان دریافت کنید.

 

بازی دوم با نام Racing Bricks کاری از یک برنامه‌نویس خارجی است. این بازی در المان‌های ظاهری تفاوت‌های جزئی با تصویر ذهنی ما از بازی دارد، اما از نظر شبیه‌سازی محیط بازی بسیار عالی عمل کرده است. به طوری که حس واقعی انجام بازی بر روی آتاری دستی را به کاربر القا می‌کند. کنترل این بازی نیز اگر چه راحت و روان است، اما به خوبی بازی قبل نیست و به جای تپ از سوایپ استفاده می‌شود. این بازی نیز به فرم ثبت رکورد است و از گیم‌سنتر پشتیبانی می‌کند.

 

screen568x568

 

Racing Bricks نیز از این لینک به طور رایگان قابل دریافت است.