بازکردن قفل های امنیتی با آیفون

اگر تا بحال به هتل رفته باشید و در هتل هایی که قفل در آنها با کارت مغناطیسی باز میشود ، اقامت داشته اید ، میدانید که هنگام تحویل گرفتن کارت کلید ، متصدی اینکار به شما میگوید که به هیچ وجه کارت کلید را در مجاورت تلفن همراه خود قرار ندهید ، زیرا امواج تلفن میتواند به کارت کلید آسیب بزند و حتی آنرا از کار بیاندازد .

 

51929dad74c5b62b3d000606._w.540_s.fit_

 

اما به تازگی مسئولان چند هتل در کشور آمریکا با همکاری گروهی از متخصصان الکترونیک و دیجیتال ، کاری کرده اند که شما دیگر لازم نیست نگران این مود باشید ، درواقع شما اصلا دیگر نیازی به کارت کلید و استفاده از آن برای باز کردن در ندارید ؛ تنها کافی است که از آیفون خود برای باز کردن قفل اتاق خود استفاده کنید .

 

هتل Aloft در شهر منهتن که از زیر مجموعه های گروه Starwood میباشد ، اولین هتلی است که به این قابلیت مجهز شده است . شما تنها کافی است که برنامه ی مورد نظر را بر روی دیوایستان نصب کنید و سپس با مراجعه به اتاق خودتان و از طریق بلوتوث ، در را باز کنید و یا قفل کنید . مسئولان این هتل قصد دارند تا این طرح را به یک طرح جامع و همگانی تبدیل کنند تا مثلا شما بتوانید به صورت هوشمند و بدون نیاز به هیچ مراجعه ی فیزیکی ، در هر هتلی اتاق رزرو کنید و سپس کلید دیجیتالی به دیوایس شما ارسال شود که میتواند بسیار جالب باشد .

 

starwood-hotel-key-1024x535

 

حال باید منتظر گذشت زمان بود و دید که این طرح چقدر موفق خواهد بود . اگر این طرح به بار بنشیند ، مطمئنا حوزه های جالب و بیشتری نیز به آن اضافه خواهد شد که تسویه حساب و سفارش خدمات مختلف میتواند از آن جمله باشد .